Re: Poczatki zmierzchu Windows NT

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 14 Dec 1996 - 10:34:32 MET

mike_s_at_lodz.pdi.net (Mike ) wrote:
>"I am all ears: POWAZNE CZASOPISMA ( z powaznymi artykulami na temat
>NT - oczywiscie po polsku ...

Marny argument wobec slabosci systemu.

>nie slucham disco - polo

a kto slucha :))))))

>nie zrozumiales mnie -Pro. W95 nie jest takie zle - moze dla ciebie to
>g95 ale dla ludzi, ktorzy jak slysza o plikach to robia glupie miny
>(tzw. laikow) jest to system calkiem sprawny , z duzym helpem i prosta
>instalacja - to sa argumenty za .

Ladna mi 'prosta instalacja'. Slyszalem o takim, co karte dzwiekowa
p&p zamontowal przy ........ wlaczonych windowze. bo od razu wykrywa :))))
rotfl :))

>Kontra . Z mojego ( i Twojego ) punktu widzenia g95 to g.
> HOWK.

g95 wywala sie z byle powodu. dlatego jest g a nie ze jest bo jest.

>Zgadzam sie, dla Ciebie czy dla mnie to smiec.
>Ale my to jedynie pewien procent wszystkich uzytkownikow komputerow.
>A powiedz mi ( z ciekaowsci pytam) ilu uzytkownikow na te parenascie
>milionow sprzedanych kopii to profesjonalisci (dla prypomnienia wg
>Ciebie to ci co czytaja POWAZNE czasopisma i w wiekszosci maja dostep
>do Inetu) ?????

Sorry. Jesli ktos nie wie do czego sluzy komputer, to nie wiem po co
mu wogole komputer. Jak do tej pory nie stworzono SO dla lamerow.
Tzn. takiego, gdzie tylko sewis i ludzie znajacy sie na rzeczy moga
namieszac. W takiej windzie kazdy moze wszystko. Wymogi o ktorych mowie
z pewnoscia spelni ....... Linux :) Byleby byl tylko preinstalowany
na kupionym komputerze, i byleby user dostal dokladna instrukcje
w jaki sposob ma wlaczac, oraz wylaczac swoj komputer. To wystarczy.
Niestety jak do tej pory Linux'a nikt nie preinstaluje.

>nic nie mowilem o przedszkolu - jestem wrecz odwrotnego zdania - W95
>to koniec pewnej epoki NT - poczatek.

Niezupelnie. Microsoft deklarowal, ze wszystko co dziala pod g95 mialo
dzialac pod NieTe. W ten sposob user najpierw kupowal glupie g95, potem
aplikacje. Czemuz potem mialby nie kupic sprawniejszego systemu NT ?
Jak sie okazuje nie wszystko z g95 dziala na NieTe.

>Co Ty do chol. z tym przedszkolem , przyzwyczailes sie czy co ?!

Jemu chyba chodzilo o to, ze NT ma dodatkowe opcje typu uzytkownicy itp.
Nie kazdy lapie o co w tym chodzi. Poza tym zeby sie do NieTe zalogowac,
trzeba wcisnac ......... Alt+Ctrl+Del. Kolejny wynalazek necroblargu. ech ...

>ok - moj blad uzylem zlego slowa , zreszta trudno tu mowic o
>najlepszosci jakichkolwiek systemow

O najlepszosci moze nie. Ale o zupelnym nienadawaniu sie, jak najbardziej.

>wiem o tym

Necrosoft twierdzil co innego.
Czyzby wycofal sie ze swojego kolejnego sloganu reklamowego ?

>Netware tez nie byl - a jednak

A to druga kwestia. Netware bardzo sprawnie dziala jako sewer plikow.
Takie byly poczatkowe zalozenia. Fakt. Sprawuje sie w tej roli wspaniale.
Ale inne serwisy ? moja opinia, lepiej nie ryzykowac. Jakies podstawowe
uslugi internetu, zgoda. Jakis prosty serwis WWW, zgoda. Ale nic poza tym.
Zreszta netware jako ftp server spisuje sie o niebo lepiej od NieTe :)))))
W koncu to system serwujacy pliki. Jako router tcp/ip tez jest calkiem znosny
(juz widze lecace w moim kierunku kamienie :)))))
Co jak co, ale obciazenie 300=500KB/s wytrzymuje bez problemu, majac
nawet slaby procesor.

>NT ma specyficzna architekture.
>Wielu ludzi widzi jego poczatki wlasnie w Unixie - ( nie katujcie mnie
>za to to nie moje slowa)

za pozno :))) ogolne idee moze tak. Co do mechanizmow, mam powazne
watpliwosci. Unix'y pojawily sie grubo przed NT 3.50 . Jednak nawet
w wersji 3.51 uzytkownik ma bardzo niewielki wplyw na tak podstawoa
rzecz jak priorytety procesow. A czesto nie ma wrecz zadnego wplywu.
W windowze NieTe 4 jest niewiele lepiej.

>zgoda

Nie tylko na serwery internetu :)))))

>Poza tym sieci i komputery nie sa ani dla TEAMGATES ani dla Adminow -
>sa dla zwyklych uzytkownikow , ktorzy maja do wykonania konkretna
>robote - i zadko ktory z nich "pisze, formatuje dyskietki, odtwarza
>filmy i tworzy prezentacje jednoczesnie w tym samym momencie"
>tak jak to slychac na reklamach.

Niezupelnie. Masz jeden komputer obslugujacy pare graficznych terminali.
Jeden cos tam oblicza, drugi pisze program, ciagle go rekompiluje.
Oczywiscie program ma bledy i sie ciagle wywala, system dziala.
Trzeci cos tam rysuje, czwarty biega po internecie po jakichs www,
piaty pisze jakis tekst. To wszystko na jednym komputerze, i ludzie
sobie zbytnio nie przeszkadzaja. Takie cos dziala calkiem sprawnie
na maszynie, majacej szybkosc 5ciu procesorow intelDX 33MHz .
Co to za sprzet, nie powiem. chyba ze ktos jest ciekaw :)
ale to jest unix. Aha. chodzi na nim oczywiscie pare serwisow internetowych :)