Re: Poczatki zmierzchu Windows NT

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Thu 12 Dec 1996 - 02:12:56 MET

Jarek Lis wrote:

> Totez nie porownujemy tu accesa, tylko SQL servery, i mierzymy ilosc
> tranzakcji - wiec dane na pewna sa na dysku, i to w dodatku bezpieczna
> metoda.

A czy ja porównuję accessa? Podałem to jedynie jako przykład naciągania
rezultatów. Transakcja transakcji nie jest równa.

Swoją drogą mam właśnie pdf'a (47kB, 20 stron) z rezultatami testów
różnych baz danych. Jak ktoś chce to mogę podesłać. Dane zawierają koszt
kompletnej instalacji, łącznie z ceną systemu operacyjnego i servera ,
ilość transakcji na minutę, oraz ilość dolarów na transakcję na minutę.
Ponieważ dane nie pochodzą od żadnego z producentów zakładam, że są dość
wiarygodne. (Tym bardziej, że MS SQL nie osiąga tutaj 6 krotnej przewagi
nad konkurentami.)

Coż... Można powiedzieć, że MS SQL 6.5 ma dobre wyniki. Ale jest
dostępny na zbyt mało platform. Natomiast widać, że NT do baz danych są
najmniej wydajną platformą. Np. na Proliancie najlepsze wydajności
Oracle osiąga pod UnixWare. Natomiast nie da się ukryć, że MS SQL jest
dość tani i cena transakcji jest sporo niższa.

Michał

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********
WWW: http://www.pdi.lodz.pl/~mimo   tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340