Re: Direct-X 3.0; BEST 3d ACCELERATOR.

Autor: Artur Handke (handke_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 11 Dec 1996 - 10:27:20 MET

Michal Malanowicz <pawel_at_waw.pdi.net> wrote:
: Hi !!

: Zapewne wielu z was trafilo na wspaniala opcje
: '3d acceleration enabled' w pakiecie Direct-X 3.0
: mimo ze nie macie karty z dopalaniem 3d... O co tu chodzi?
: Taki Virge...3d ON i Monster Truck Madness dzala jak dzikie,
: 3d OFF i komunikat: Nie masz akceleratora 3d!! Na moim
: Mystique czy to 3d jest ON czy OFF wsio dziala EXTRA
: a u kumpla na ATI Mach 64 nie dziala w ogole...

: Mam pytanko: Na laske jest ta opcja? Czyzby tylko dla
: posiadaczy Virge? Co ona wlasciwie daje gdy nie mam karty
: ze sprzetowa 3d? Co zmienia przy karcie Mystique?

Opcja ta sluzy do przelaczania z hardware'owego 3d na emulacje
software'owa dla tych co nie posiadaja kart 3D. A dla czego akurat
przy tych kartach tak sie zachowuje to sam nie mam zielonego pojecia.

: -
: KTORY AKCELERATOR TRZECIEGO WYMIARU JEST BEST ???
: zapraszam do polemiki... Stawiam na mojego Matroxa, ale
: na angielskojezycznych grupach dyskusyjnych faworytem jest
: 3Dfx - co to za badziewie? Podobno jest slabo oprogramowane!!
: -

IMHO najlepsze karty 3d (cena/mozliwosci) sa te oparte na procesorze
Rendition Verite 1000 czyli Intergraph Reactor, 3D Blaster PCI, Screamin'
Sierry. Sa drugimi co do predkosci akceleracji 3d po Voodoo, najszybsza
akceleracja 2d/svga/dos i srednia predkosc 2d Windows (tyle co karty oparte
na S3 Trio64+). Posiadaja wszystkie funkcje 3d (no chyba nie posiada
Z-bufferingu - nie jestem pewny - ale i tak ta funkcja dziala dobrze dopiero
przy OpenGL'u i kartach z minimum 8 Meg) czego nie mozna powiedziec o Matroxie
i Virgu (Matrox nie ma bi-linear filteringu a Virge antialiasingu - czyli bardzo
waznych funkcji). No co wazniejsze cena! W stanch Intergrapha mozna kupic za
149 $ w wersji 4 Meg (chyba tylko taka jest dostepna). Karty oparte na Voodoo
(czyli Rightous 3D i Diamond Moster 3D) sa bardzo drogie, cena gdzies w granicach
300 $. Warto tez wspomniec ze karty z Voodoo sa kartami dodatkami do narmalnych
2D.
Ja osobiscie jestem na kupnie Reactora i stawiam wlasnie na ta karte.
Aha, jeszcze jedna wazna rzecz! Na karty z Verite jako jedyne wyszedl
port Quake. Podobno na P100 smiga w 640x480 z 25-30fps ze wszystkimi
funkcjami 'upiekszajacymi' on.
Ponadto wszystkich zaiteresowanych kartami 3D polecam strone:
http://www.dimension3d.com/

--
   Artur Handke                        "Knowlege is a deadly friend
   Student of Computer Science          When no one sets the rules."