Re: Zoom V34 PL wewn. - opinie użytkowników

Autor: Jerzy Marcinkowski (jemar_at_ld.onet.pl)
Data: Tue 10 Dec 1996 - 01:46:56 MET

Piotr Łuczak <luczakp_at_doskomp.lodz.pl> napisał(a) w artykule
<199612092051.VAA09787_at_dora.doskomp.lodz.pl>...
Oczekuję opinii użytkowników (subject).
Korzystam z ZOOM'a V34i od kilku miesiecy na dwoch roznych liniach
telefonicznych pod WfW 3.11 i W95. Z reguly polaczenia sa na 26 400 bps.
Przy kopiowaniu plikow na dysk program wskazuje predkosc zapisu 2 - 2,5
kB/s (w niedziele 2,5 - 3), a jezeli predkosc transmisji jest mniejsza, to
po prostu przerywam polaczenie - koszty!!! Predkosc ta - zakladajac
przeciez, ze parametry linii telefonicznej nie "plywaja" - zalezy przeciez
od aktualnego ruchu na laczach.
Dowodem na to jest jest duza predkosc transmisji przy polaczeniach
lokalnych oraz z BBS-ami. Natomiast przy wiekszych odleglosciach jezeli mam
mozliwosc wyboru serwera, to z reguly wybieram USA - najszybsza transmisja.

Tym bardziej, jeœli ktoœ z użytkowników wymienił ten modem na inny, lub
jest to jego
następny modemik. Głównie chodzi o : pracę pod Win95, utrzymywanie
połšczeń (niezrywanie), szybkoœci połšczeń z tpsa.

Nie zauwazylem zadnych roznic przy pracy w WfW 3.11 a W95. Stabilnosc i
trwalosc polaczen tez jest zadowalajaca. Przypadkowe podniesienie sluchawki
w rownolegle polaczonym aparacie telefonicznym tez nie przerywa polaczenia.
Od tygodnia mam do dyspozycji USR Sportster Voice V34+ i przy polaczeniu z
TPSA zglasza mi z reguly 28 800 bps przy predkosci zapisu na dysk 2 - 3
kB/s. Jest faktycznie "szybszy" o ok. 10%, ale tylko przy dobrym polaczeniu
- przy sciaganiu pliku tez potrafi zatrzymac sie pokazujac 0 kB/s.
Dziwia mnie bardzo ataki na ZOOM'a zamieszczane na liscie - ze to jest
ZLOOM, nie dziala itp. Przypomina to troche ataki wlascicieli mercedesow
na posiadaczy fiatow. Jest to o tyle bez sensu, ze po tej drodze i tak nie
mozna jechac szybciej - u provider'a jest przeciez na ogol 28 800 bps.
Obydwa modemy uzywalem z Netscap'em i MS Explorer'em i bardziej mozna by
dyskutowac o wadach i zaletach tych programow, niz o praktycznych roznicach
miedzy modemami
Niewiele wiem natomiast o wykorzystywaniu faxu, na poczatku sprawdzilem
tylko, ze dziala.
Biorac pod uwage, ze USR jest prawie 2 razy drozszy, prywatnie nie kupilbym
go, gdyz roznica w predkosci dzialania jest zbyt mala, a jakosc polaczen
identyczna.
Pozdrawiam -
        Jerzy Marcinkowski
jemar_at_ld.onet.pl