Re: Nowe jadro

Autor: Mariusz <mbs_at_granit.univ.szczecin.pl>
Data: Sat 15 Mar 2008 - 05:13:14 MET

Jan Gromadzki wrote:

>Włąściwie dla tego akapitu (tu w wersji skróconej) zdecydowałem się
>dorzucić do dyskusji swoje 3 grosze. Wkurza mnie takie lekceważące
>rozprawianie o sprawach co prawda poważnych (OS), ale w gruncie rzeczy
>technicznych, dorabianie do tego ideologii i wyżywanie się na innych
>użytkownikach softu - czyli wnerwiające są święte wojny między fanami
>różnych OS-ów. Zwłaszcza, że u nas przybierają one dość szczególną formę
>- w tego rodzaju debatach ludziska jakoś u nas się lubują i nie krępują
>się niczym, wszystko z nich wychodzi. No nie będę wchodził w szczegóły,
> [...]
To takie małe PIS-owanie - kwakanie na innych gdy własne buty ich
uwierają, a pieluchy dawno przesiąknęły ;-)

> W każdym razie rację ma Linus T. - OS powinien być
>przeźroczysty dla użytkownika. To byłaby idealna sytuacja, tak jeszcze
>nie jest, ale kto wie, może to jest właściwy kierunek rozwoju
>technologii.

I być może, kork po kroku do tego dojdzie.

>I przy okazji - wkurzające jest też takie traktowanie z góry zjawiska
>GNU, czyli dobrej roboty różnych zapaleńców i idealistów na rzecz
>ludzkości.

Taak - a jak uwiera, gdy ktoś ma legal - i to działający od lat
bezawaryjnie!
Taki cwany systemik i programiki, które nie mają co roku nowej wersji...

>Jak ktoś lubi bulić kasę dla M$ itp. i dostawać za to co
>zwykle dostaje, to jego sprawa i jego wybór.

Słyszałem, że już gotowa jest najnowsza wersja Master Syf Office...

>Linuks (albo jakkto woli: GNU/linux), to OS porządnie zbudowany,
>wydajny i stabilny jak żaden inny, z którym miałem styczność (może poza
>*BSD). Dlatego - gdyby inne popularne systemy operacyjne się do niego
>upodobniły, to tylko wszystkim by to mogło wyjść na zdrowie.

Ani chodzi to to nawet, gdzy już dawno wydawało się że powinno paść...

Twórca bywa wyrodnym ojcem - tu mamy przykład - pewnie wystraszył się,
że dzieło przerośnie mistrza...

>Na razie jakoś się rozwija w postaci ECS i pewnie firma Serenity
>(?) nie robi tego, jak ludzie od linuksa, bezinteresownie, więc ktoś
>to kupuje, a jak tak, to widać jest to produkt potrzebny i pożądany.

Nie dla kociogrzbietych giermenów, a do solidnej pracy.

--
Mariusz
< OS/2: Logic, not magic >