Re: No i po upgrade.

Autor: RafalZ <rav-z_at_gazeta.pl>
Data: Sun 01 Apr 2007 - 15:25:37 MET DST

Ninik wrote:

> No to dziwna ta ich filozofia troszku, znaczy bardziej na Å‚atwiznÄ™, tzn.
> system tylko pod kilka komputerów i tylko tam wolno go instalować.

Oprogramowanie komputera z Toyoty też uruchomisz w Fordzie? Też bedziesz
protestował, że się nie da?

> Dziwisz mnie za to swoim stosunkiem do tematu - mniej użytkowników
> systemu to mniej na niego oprogramowania.

Zdziwił byś się.
www.macupdate.com

> Głupia w takim razie ich ta licencja. Mogliby napisać, że leją na to
> gdzie to zainstalujesz, ale np support jest tylko wprzypadku kompów od
> nich.

A niby dlaczego mają robić sterowniki do każdego wypuszczonego na
świecie badziewia? Wybierają sprzęt najlepszy i do tego robią. Dla mnie
to sensowne. Zwłaszcza, że nowego maka można kupić od 2,5 do 15 tys.
Rozrzut jest wystarczający. Dla każdego coś miłego.

> Tylko na tym tracÄ….

Zyski rosną. Sprawdź sobie ile warta była firma 5 lat temu a ile teraz.
Albo sprawdź jakie mają rezerwy walutowe (w przeciągu 2-3 lat będą
większe niż MS).

> Gdzie napisałem, że używam? Że zainstalowałem?
> Napisałem tylko tyle, że na moim komputerze nie działa, a nie mam
> zamiaru kupować komputera pod jeden konkretny system.

OK, nadinterpretowałem. Sorry.A co do jednego systemu na Makach to można
instalować i Windows i Linuxa (w natywnym jak i wirtualnym środowisku).
Jakby chciał ktoś OS/2 to pewnie też postawi ale 3/4 podzespołów nie
będzie działać. Po co bowiem dziś pisać drivery pod system który
reprezentuje stan informatycznej wiedzy z 98/99 roku a i używany jest
przez garsteczkę maniaków?

> Mało użyteczne dla mnie? Dalej plujesz sobie w monitor, że na myśl o
> wysokiej nieuniwersalności tego produktu?

Dla mnie jest jak najbardziej uniwersalny.

> Według mnie wiele traci, jeśli
> nie ma wielkiego problemu z odpaleniem gdzieÅ› indziej, bo mniej
> użytkowników systemu to mniej oprogramowania pod niego również.

Niezupełnie. Ktoś tutaj pisał że programów do odtwarzania czegoś pod
Linuksem po instalacji jest 10. Ale co z tego jak żaden nie jest
dopracowany. Wole 1-2 ale dobre.

> Skoro tak wolą to ich wybór, szkoda tylko dla użytkowników, bo przy ich
> 2% maksymalnie mają o wiele mniejsze możliwości jeśli chodzi o
> oprogramowanie.

J.W. Najlepsze aplikacje w dziedzinie audio-video sÄ… tylko na Maka. Inne
też są OK a w wielu przypadkach też zresztą lepsze od odpowiedników z
(tu sobie wpisać co komu pasuje)...

> Mam wrażenie, że koniecznie chcesz być w mniejszości.

Odpowiada mi bezpieczeństwo (takie jak w OS/2), brak trojanów i innego
śmiecia. Popularność niesie za sobą wiele dobrego ale i wiele złego.

> To że mogęgo uruchomić pod każdym komputerem,

No i co z tego? Ja wolę zabrać laptopa i nie muszę myśleć o "każdych
komputerach".

> a nie pod znacznie droższą
> w stosunku do konkurencji macówką,

Sprawdź sobie ceny della lub innego vaio i tu porównuj. Nie są droższe a
nieraz tańsze.

> która mimo wielu interesujących
> rzeczy nie ma np. trackpointa i mi nieodpowiada.

To tylko ten trackpoint trzyma CiÄ™ przy nieboszczyku IBM?

> No niestety, nie ma wizji tylko kilka założeń, często dość fanatycznych
> i czysto licencyjnych :(

I bardzo dobrze, trzymać tak dalej.

pozdr.

--