Re: No i po upgrade.

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Mon 26 Mar 2007 - 11:02:52 MET DST

Jan Gromadzki wrote:
> Ja już chyba w 2001 musiałem się rozstać z OS-em, jak tylko
> zlokalizowałem linuksowe zastępniki dla używanych aplikacji . Niestety
> ani OS-a (dobry w miare OS, ale wszystkiego do niego brak) ani windy
> (prawie wszystko jest, ale OS zupełnie do bani) nie dało się używać.

Nie chodzi tylko o aplikacje ale ich komfort użytkowania. Takie
podstawowe rzeczy jak konfiguracja przez drag and drop kolorów,
czcionek. A w dalszej kolejności dragtext, czy inne podobne.
Jak by był fc/2 pod linuxa to by było super, to samo tyczy się wielu
innych fajnych programów.

> Też tak uważam, GUI OS-a był bezkonkurencyjny (no, brakowało mu
> wirtualnych pulpitów).

Były od zawsze, w 1995 roku był już chociażb programik 9 lives za darmo
na hobbesie. Za to później SNAP zawierał ten ficzer już out of box.

> Tylko co z tego, skoro do skorzystania z
> wszystkich jego uroków potrzebne były natywne aplikacje. Tymczasem w
> praktyce trzeba było używać aplikacji win32S (dopóki to miało sens).
> Ale fakt, miło powspominać. Może wraz z rozwojem technologii ludzkość
> wróći do tych rozwiązań?

Można było uruchamiać VPC, a to co mi akurat było potrzebne było
przekompilowane z linuksa. Jednak przy braku driverów do grafiki prędzej
czy później nagle system zniknie wraz z przeprowadzkami sprzętu i znikna
też programy do niego niestety :/ Jedyna nadzieja właśnie w voyagerze -
chodźby przerodził się w dystrybucję linuksa to może chociaż najbardziej
podobna będzie do dawnego os/2.

--
                )\._.,--....,'``.      fL     Dominik Chmaj :: gg:919564
  .b--.        /;   _.. \   _\  (`._ ,.     http://www.dominik.chmaj.net