Re: No i po upgrade.

Autor: Jan Gromadzki <jg_wp_at_poczta.wp.pl>
Data: Mon 26 Mar 2007 - 16:02:39 MET DST

Ninik <ninik@dominik.kei.pl> wrote:

[...]
> Były od zawsze, w 1995 roku był już chociażb programik 9 lives za darmo
> na hobbesie. Za to później SNAP zawierał ten ficzer już out of box.

Ja sobie kiedyś - w ramach team'owych zakupów softu - zafundowałem coś
o nazwie "Object Desktop", czy coś takiego, gdzie też były wirtualne
pulpity, ale to było jakieś niewygodne w użyciu. W każdym razie daleko
temu patentowi było do funkcjonalności oferowanej chociażby przez fvwm,
z którym jakoś w tym czasie się zetknąłem (z ciekawości zainstalowałem
sobie RedHata 4.4., który był zresztą poza tym zupełnie nie do użytku,
bez jakiś magicznych przeróbek, bo jeszcze nie uwzględniał
pliterek).

Wygoda
użycia to rzecz względna, niektórzy uważają, że przemawianie do maszyny
bardziej w jej języku (czyli za pośrednictwem CLI zamiast GUI) jest
wygodniejsze i muszę przyznać, że w niektórych sytuacjach tak jest,
aczkolwiek nie jestem fanem konsoli tekstowej. W każdym razie z OS/2 i
jego WS PM rozstałem sie bez bólu, ale zrezygnować z np. bash'a nie
byłoby łatwo.

Ogólnie rzecz ujmując te OS-we bajery z przeciąganiem czcionek myszką
itp., to najbardziej powierzchowne przejawy objektowości systemu. Ten
kierunek rozwijany jest od dawna np. w projekcie GNUstep. Jak nazwa
wskazuje wziął się z fascynacji systemem NextStep S. Jobs'a.
Jak widać (http://www.linuks.mine.nu/gnustep/) osiągnął już wersję 1,
więc może warto się tym zainteresować?

[...]
> też programy do niego niestety :/ Jedyna nadzieja właśnie w
voyagerze -
> chodźby przerodził się w dystrybucję linuksa to może chociaż najbardziej
> podobna będzie do dawnego os/2.

pardon, a co to jest voyager?

Pozdrowienia

JG