Re: ecomstation jako router ?

Autor: Miklewicz Marek <usemet_at_krfan.net>
Data: Sat 25 Mar 2006 - 11:23:42 MET

nie mam zamiaru dyskutowac z nawiedzonymi maniakami legalnego oprogramowania
ani tlumaczyc sie dlaczego nie moge obejsc sie bez pewnego oprogramowania.
Powiem tyle, dla Panskiej informacji jestem osoba niewidoma i emule lub
torrenta uzywam w glownej mierze po to, zeby sciagac ksiazki w formie
elektronicznej, a nastepnie za pomoca tzw. screen readerow czytac je przez
komputer. Co wiecej jesli juz tak Pana interesuje, to wiekszosc z tych
ksiazek posiadam w formie papierowej lub w razie potrzeby wyporzyczam je z
biblioteki. Po co ? A no po to, azeby przy pomocy osoby widzacej zaznaczyc
cytaty do szkoly na lekcje.
P.S skoro jest Pan tak do przodu z prawem ( mniemam, ze tak jest skoro ma
Pan czelnosc osadzac nieznajomych o zlodziejstwo ) to proponowalbym zwrocic
szczegolna uwage na to, ze ( o ile mnie pamiec nie myli ) ustawa o prawie
autorskim i prawach pokrewnych a w szczegolnosci punkt mowiacy o tym, iz
oprogramowanie komputerowe podlega ochronie zgodnie z w.w. ustawa weszla w
zycie chyba 05.11.1995 ( date pisze z pamieci ) a co za tym idzie - i
poniekat zgodnie z lacinska sentencja "lex retro non agit" ( tlum. "prawo
nie dziala wstecz" ), cale oprogramowanie wydane przed data wejscia w zycie
w.w. ustawy nie podlega jej restrykcjom, a co za tym idzie mozna je
powielac. Bez wzgledu na to czy jest to moralne czy nie.

inna kwestia ze jest prawda, iz wiele oprogramowania typu opensource jest
dystrybuowanych, za posrednictwem kanalow p2p. Sam niedawno sciagalem z
sieci BitTorrent linuxa Slackware 9.0 co przy moim laczu okazalo sie o wiele
szybsze niz z serwerow FTP, nawet tych mirrorowanych w Polsce

--
Pozdrawiam
Miklewicz Marek