Re: Re: klonowanie dysku z warp3 -pomocy

Autor: mbs <mbs_at_granit.univ.szczecin.pl>
Data: Wed 24 Nov 2004 - 19:43:34 MET

Ninik wrote:

> "PiotR." <lubzel_02@wp.pl> nakombinował(a) coś takiego:
>
> CZyli nie przegrał wsyztskiego
> stara komenda spod os/2:
> xcopy /h/o/t/s/e/r/v
> Znaczy nie klonuje ale przegrywa wszytskei pliki, czyli jeśli masz
> partycję hpfs dodatkowo jeśli ta partycja ma tą samą literkę co ta z
> której kopiujesz (albo będzie mieć) to to wystarczy. Można też spakować
> wsyztskie pliki i je rozpakować.
> Tak jak Lewhoo Ci polecił - DFSee jest świetne fo tego również. Używam i
> polecam. Tylko pamiętaj żeby litery Ci się zgadzały (w warpie 3 nie było
> [...]
Jeżeli do kopiowania użyjesz narzędzi obcych systemowo, to mogą
przewalić atrybuty "ea" plików - wtedy otrzymasz stertę dziwnych
komunikatów i system nie wstanie.

Podepnij nowy dysk i przekopiuj wszystko, ale uwaga - z plikami
ukrytymi! Wiele narzędzi do kopiowania pomija właśnie te pliki -
sprawdź. Podkreślam tak jak poprzednicy - musi się zgadzać litera dysku
- jeżeli startował z "E", to nowy dysk musi mieć tą właśnie literę.

Narzędzie zalacane przez Dominika jest bardzo dobre, lecz szalenie
niebezpieczne - można wyczyścić dyski - mi się to udało:)

Ja utworzyłem sobie dyskietkę (jedną!) botującą przy pomocy programiku
BootOS2, do tego mam drugą dyskietkę narzędziową z FC. Wsadzasz to to,
startujesz, zmieniasz dyskietki, klepiesz FC i za chwilę możesz grzebać
w plikach do woli.

Korzystne jest zachowanie systemu na CD - ale konieczne jest jego
spakowanie, gdyż narzędzia do nagrywania, przewalają zapisy pulpitu -
system jest ok, ale pulpit do kitu, więc lepiej całość partycji
systemowej potraktować RARem (lepiej w osobnych plikach).

Jak widzisz z powyższych wypowiedzi - kopiowanie, czy przenoszenie
systemu OS/2 jest czymś normalnym - musi wyjść!

Powodzenia,

--
Mariusz Błaszak mbs@granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >