Re: 4,3MB

Autor: Grzegorz Szyszlo <znik_at_wbc.lublin.pl>
Data: Tue 03 Aug 2004 - 12:57:48 MET DST

mbs wrote:
> Czyżby 4,3 MB to jest powyżej granicy rozpoznawania dysków przez
> podstawowe pliki insrtalacyjne OS/2 Warp? - już nie wiem czy wziąłem
> właściwą płytkę.

wine ponosza sterowniki IBM1S506.* . albo wez sobie skads nowsze,
albo podmien na sterowniki DANIS. to drugie rozwiazanie jest
nawet lepsze.

> Mam uruchomić maszynkę z takim wełaśnie dyskiem i Fdisk pokazuje 4.127,
> a BIOS rozpoznaje nieco ponad 4.3 - błąd w odczycie, czy poprostu
> różnica wynikająca z dawnego sławnego różnego postrzegania KB?

roznica jest w liczeniu binarnym i marketingowym.
dysk faktycznie ma 4.0GB binarnie, ale marketingowcy licza
w 10^9 bajtow (miliard bajtow) i wychodzi z tego 4.3
swego czasu niektorzy producenci stosowali system binarno-dziesietny,
i liczyli 10^6 kilobajtow (kilo to jest 2^10, mega 2^20 a giga 2^30),
albo 10^3 megabajtow. i wychodza rozne cyrki na przelicznikach.

czyli problem polega na tym, ze 10^3 < 2^10 :))

znik.