Re: Re: Kilka pytaä

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Mon 26 Jul 2004 - 00:41:16 MET DST

Wojciech Gazda <gazda@fema.wywalto-krakow.pl> nakombinował(a) coś takiego:
> Zapomnij o Nvidii jeśli zależy Ci na jakości obrazu 2D: w rankingach zbiera
> cięgi. Matrox, ATI (ale skłądane przez firmy Hercules, Saphire, Asus lub
> MSI), później długo nic i Nvidia. Po drugie specyfikacja to jedno, a
> sterowniki to drugie.

Mi nie chodzi o to by karta grafiki była u mnie demonem szybkości,
potrzeba mi jedynie wysokiej rozdzielczości i komfortowego odświeżania.
Nie gram w gry, a przesuwanie okienek na każdej karcie grafiki to niemal
to samo. Zobaczymy jakie to da efekty, mam nadzieję że dobre, zawsze kartę
można tak o sobie wymienić. Chodzi mi jednak o ostrość obrazu - nie chcę
by na dobrym monitorze obraz psuła mi karta grafiki.

> Nie wiem - możliwe, że sterownik przez DDC odczytuje co może monitor i nie
> pozwala włączyć odświeżania "niszczącego". Nie potrafię na ten temat
> powiedzieć nic pewnego - ryzyko jednak istnieje...
> Można zapytać Scitecha co i jak.

Hmmm, gdyby odczytywała tylko z DCC to nie pozwoliłby mi np na ustawienie
na tym monitorze 1280x1024 a pozwala (w dcc jest max 1152x..). Nie wiem
jak z odświeżaniem, tam owszem jest maksymalne, możliwe że z tego liczy..

> Diamotron to klon Trinitrona, więc może być dobry. Poszukaj i popytaj na
> pl.rec.comp.pecet, także tu: www.benchmark.pl (karty graf.). Obejrzyj też
> obraz u tej osoby. Odradzałbym Nvidie zwłaszcza przy ~100Hz i w takich
> rozdzielczościach.

Monitor wyselekcjonowany spośród wielu :) Jeszcze wahałem się pomiędzy
sonym g520, ale ostatecznie bardziej mi się spodobał ten iilyamy, a i
bardziej jest chwalona. JEdnak wiem że wiele osón dobre wrażenie psuje
sobie złą kartą grafiki. Dlatego pytałem co polecacie.

> Ze swojej strony mogę opowiedzieć tylko o swoich doświadczeniach. Na 17"
> Trinitronie używam 1280x1024@75. Na początku miałem Matroxa G200 (na starym
> komputerze) - obraz żyleta. Później po upgradzie kupiłem R9600 Pro
> PowerColor. Była to pseudoostrość: obraz niby ostry, ale gdzieś pozostawalo
> wspomnienie obrazu z Matroxa, regulowałem ogniskowanie w monitorze tak i
> siak. Ogólne wrażenie można porównać z lekkim, cmiącym bólem zęba: niby nic
> a doskwiera... Później pozbyłem się R9600 PowerColor i kupiłem R9800 Pro
> Saphire - i to był powrót do normy...

Nie jestem grafikiem więc nie porównuje każdego piksela, chcę po prostu
mieć dobry obraz w wysokiej rozdzielczości, bo miejsca na pulpicie
wiecznie mało.. Co do tego saphire to zbiera okrutne cięgi właśnie. Sam
myślałem o matroxie g550 może... Ale po prostu chciałem zapytać o dobrą
kartę, tanią, nie do gier, a jednocześnie z świetnym obrazem i dobrymi
odświeżaniami ;)

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564