Re: OO i PDF

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Sat 10 Jul 2004 - 04:16:11 MET DST

mbs <mbs@granit.univ.szczecin.pl> nakombinował(a) coś takiego:
> No to ja jestem - muszę używać programów windzianych:))
> Ale stwierdzenie bardzo przypadło mi do gustu.

A nie wiesz skąd pochodzi..? Była cała piosenka, tylko zamiast winda było
atari ;)

> PDF to teoretycznie swego rodzaju obraz graficzny dokumentu - czyżby OO
> kopało coś przy przetwarzaniu polskich czcionek na PDF?

Tak właśnie, nawet te dokumenty mają kodowanie swoje, OO prawdopodobnie
daje iso1 a powinien utf lub iso2.

> ...?? to znaczy jak? Nie mam OO, więc podpowidam nieco na ślepo, zgodnie
> z doświadczeniami z innych edytorów.
> Pokombinuj ze schowkiem, rodzajem czcionki. Bywają błędy programów
> polegające na nie trawieniu niektórych polskich czcionek o ile dobrze
> pamiętam, to np. w Corel FLOW nie można wpisać z klawiatury litery ą,
> ale można ją przenieść poprzez schowek, wstawić gdzie należy i później
> zmieniać czcionki ile dusza zapragnie - oczywiście tekst przeniesiony
> poprzez schowek nie traci tej literki - nie działa tylko klawiaturowe
> alt/a.

Działa tam wszytsko, nawet mam polski słownik i mi poprawia błędy. Problem
jest tylko z eksportem, możliwe że gdzieś jest zaszyta opcja o kodowaniu w
opcjach, ale nie wiem gdzie, dlatego też pytam :/

> Wracając do tematu: jeżeli to możliwe, postaraj się obejść opcję
> eksportuj - może lepiej będzie "zapisz jako"...

Zapisz jako nie ma w opcjach do PDF'a.

> Poza tym - co robi OO, gdy zapisuje dokument jako PDF - zmienia
> czcionkę, czy nie i czy można przy jego pomocy otworzyć wceśniej
> zapisany dokument PDF i dopisać coś - właśnie polski tekst?

Nie - nie możesz, chyba że przepuścisz przez ocr.

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564