Re: Wykrywanie OS/2

Autor: Hubert Gajewski <publicACTUAL_YEAR_at_NOSPAMhubertgajewski.com>
Data: Mon 31 May 2004 - 00:26:28 MET DST

Wojciech Gazda napisał(a):

> Jeśli to Ty prowadzisz hosting, to co za problem aby osoba dodała sobie
> *URL* do skryptu PHP zbierającego statystyki (skrypt może wyświetlać
> obrazek 1x1 px lub generować licznik odwiedzin). Dodatkowo, ten sam
> skrypt do którego podasz URL będzie mógł użytkownikowi wygenerować ładną
> stronę ze statystykami.

Dokładnie tak jest to zrobione. Skrypt jest dwuczęściowy:
<script type="text/javascirpt">
</scirpt>
<noscript>
</noscript>

W <noscipt> jest takie rozwiazanie jakie podałeś.
Z JavaScriptem mam same kłopoty. Nie radzą sobie z nim bardzo stare
przeglądarki obsługujące JavaScript (np. Netscape 2.0 obsługuje JS, więc
ignoruje <noscript>, a z <script> nie daje rady), jeśli zrobię tak, żeby
obsługiwały dobrze (dodanie language="JavaScript", to kod HTML-owy jest
niezgodny ze specyfikacją (X)HTML Strict. W dodatku w plikach mających
MIME application/xhtml+xml skrypt nie działa (inne tranktowanie
komentarzy przez przeglądaki - sekcja CDATA). Kiedy wymyśliłem specjalny
skrypt, który rozwiązywał problem starych przeglądarek, ale panowała
dowolność wśród tych najnowszych - inaczej był interpretowany przez
Operę, inaczej Mozillę i dałem sobie spokój.

--
   \\|\/|// [Hubert Gajewski Online] [ http://www.hubertgajewski.com ]
  <  @  @  >[WAP] [ http://wap.hubertgajewski.com ]    [gg] [#2802626]