Re: Wykrywanie OS/2

Autor: Hubert Gajewski <publicACTUAL_YEAR_at_NOSPAMhubertgajewski.com>
Data: Mon 31 May 2004 - 00:07:17 MET DST

mbs napisał(a):

> Działa, lecz nie nie rozpoznał języka przeglądarki, ustawionego na
> angielski. Nie odczytał wersji OS/2 (3.0).

Niestety tego na podstawie User-Agent nie jestem w stanie odczytać.

> Powstaje pytanie: czy język przeglądarki jest odczytywany jako,
> język w niej ustawiony, czy też odczytywana jest używana strona kodowa.
> Powinny być oba odczyty osobno!

Wykrywanie języka odbywa się w oparciu o domyślny język ustawiony w
przegladarce. Takie dane są przechowywane w zmiennej HTTP_ACCEPT_LANGUAGE

> Poza tym - nie cierpię stron, w czasie przeglądanie których (wyników) co
> sekundę następuje pytanie czy chcę coś zapisać!

Ja też! Domyślam się, że chodzi o komunikaty wysyłane przez którąś z
starych przeglądarek np. starego Netscape'a. Otóż widzą one coś takiego
<script type="text/javascript">, brakuje im language="JavaScript" i
pytają, co z tym zrobić. Niestety nie mogę tego dodać, ponieważ zarówno
specyfikacja HTML 4.01 Strict, jak i XHTML 1.0 Strict, XHTML 1.1 nie
przewiduje czegoś takiego.

> Wała! - nie chcę! i w normalnych warunkach zapisuję taką stronę
> jako niepożądaną - tak na wszelki wypadek, żeby ponownie nie wdepnąć!
>
> Poza tym... - trzeba by poodwiedzać tą stronę aby poprawić statystykę
> OS/2:)))

Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem z odzewem, z jakim spotkał się
mój apel na tej grupie dysk. Jeśli chodzi o OS/2 spodziewałem się, że
będzie niewiele lepiej niż z NetWare.

>USER-AGENT: Mozilla/2.02 (OS/2; I)
>DATA I GODZINA: 2004-05-30 21:52:57
>PRZEGLADARKA: Netscape 2.0
>SYSTEM: OS/2 Ver 3.0
>JEZYK: (unrecognized) to fajne !En-UK
>KRAJ: Polska
>KOMENTARZ: Mistrzu! - co to za strona kodowa! Lub co to za czcionka.

Strona kodowa UTF-8 (Unicode) aktualnie zalecana przez W3C (już nie
ISO!) do tworzenia nowych dokumentów XML-owych (XML, HTML, XHTML itp.)
Czcionka to sans-serif - wraz z serif, cursive, fantasy i monospace
podstawowa rodzina fontów używanych w CSS.

>Internet nie jest kartką dla cioci na imieniny - ozdobniki
>stanowią tu zbędne obciążenie. Czcionkę należy dobietać taką,
>aby była czytelna w najzwyklejszej przeglądarce tekstowej.

Links sobie radzi (z i bez opcji --graphics) bez problemu (ma co prawda
jakis mechanizm konwersji).

>Java script również wskazany w wersji starszej od 1.3!

Tu proszę o szczegóły, co jest nie tak?

>W swojej korespondencji robisz zbyt dużo błędów wyraźnie
>wynikających z próby szybkiego pisania - przećwicz to,
>gdyż możesz być odbierany jako niedbaluch.

Nie próbuję - po prostu robię to szybko, no ale fakt - ostatnio gubię
czasami nawet słowa...

--
   \\|\/|// [Hubert Gajewski Online] [ http://www.hubertgajewski.com ]
  <  @  @  >[WAP] [ http://wap.hubertgajewski.com ]    [gg] [#2802626]