Re: Java - ktra i gdzie

Autor: Adam Płaszczyca (trzypion_at_oldfield.pulapka-org.pl)
Data: Sat 08 May 2004 - 12:38:53 MET DST

On Fri, 7 May 2004 14:54:02 +0000 (UTC), "Ninik"
<ninik_at_dominik.kei.pl> wrote:

>Czyli uważasz że nowe standardy są dla lamerów którzy nie potrafią używać
>html'a? Cały xhtml, css2 pewnie jeszcze oczywiście javascript to wszystko
>rzeczy, które są dla lamerów?

Uważam, że nowe standardy są używane przez lamerów, którzy nie
potradili użyć narzędzi, jakie oferował HTML 3.2 do osiągnięcia tych
samych efektów.

>Na każdym systemie masz mozillę i wygląda tak samo, powiedz jaka jest
>różnica pomiędzy zadeklarowaniem danej czcionki samemu, a wybraniem z
>opcji przeglądarki? Jak wspominałem rodzinę definiuje się w przeglądarce,
>a tą można wybrać samemu.
>Co do css to wygląda on nieco inaczej jedynie w pewnej badzIEwnej
>przeglądarce oraz oczywiście w starszych, które go nie potrafią obłużyć,
>czego bardzo dobrym przykładem jest nn4.

Tak? znaczy niezależnie od tego, jaką czcionką wyświetlasz tekst to on
jest taki sam?

>Do czcionek możesz odnosić się poprzez em, ex, pt, px, % i jednostki miary
>(np cm, mm itd) - daje Ci to wiele możliwości. Nie zapominaj jednak, że
>wiele przeglądarek jeszcze przelicza jakoś te wartości - np mozilla ma
>jeszcze wielkość wyświetlania w dpi.

No jasne. I w efekcie czcionka sie pieprzy. Inaczej w mozilli pod win,
inaczej pod linuksem i inaczej pod OS/2. Choćby dlatego, że czcionki
się inaczej mogą nazywać.

--
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688