Re: Java - ktra i gdzie

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Fri 07 May 2004 - 16:54:02 MET DST

Adam Płaszczyca <trzypion_at_oldfield.pulapka-org.pl> nakombinował(a) coś
takiego:
> Dla lamerów, którzy HTML-a uzyć nie potrafia.

Czyli uważasz że nowe standardy są dla lamerów którzy nie potrafią używać
html'a? Cały xhtml, css2 pewnie jeszcze oczywiście javascript to wszystko
rzeczy, które są dla lamerów?

> Znam CSS i wiem, ze na kazdym systemie inaczej wyglada.

Na każdym systemie masz mozillę i wygląda tak samo, powiedz jaka jest
różnica pomiędzy zadeklarowaniem danej czcionki samemu, a wybraniem z
opcji przeglądarki? Jak wspominałem rodzinę definiuje się w przeglądarce,
a tą można wybrać samemu.
Co do css to wygląda on nieco inaczej jedynie w pewnej badzIEwnej
przeglądarce oraz oczywiście w starszych, które go nie potrafią obłużyć,
czego bardzo dobrym przykładem jest nn4.

> I w efekcie masz czcionke o zupełnie innej szerokości.

Do czcionek możesz odnosić się poprzez em, ex, pt, px, % i jednostki miary
(np cm, mm itd) - daje Ci to wiele możliwości. Nie zapominaj jednak, że
wiele przeglądarek jeszcze przelicza jakoś te wartości - np mozilla ma
jeszcze wielkość wyświetlania w dpi.

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564