Re: OS na nowym komputerze

Autor: Bartosz Tomasik (bart2_at_asua.NOSPAM.org.REMOVE.pl)
Data: Sun 11 Jan 2004 - 07:54:37 MET

Użytkownik "Jan Stożek" <conus_at_chello.pl> napisał w wiadomości
> [...]
na
> nim OS-a. Komp ma płytę ASUS-a P4S800 z Celeronem, grafika GeForce
> MX440. RAM-u dużo, dysk adekwatny. No i problem: jak używam dyskietek
> instalacyjnych zapaczowanych na okoliczność dużych dysków, to
>[...]
> Czy ktoś jeszcze miał tego typu problemy i nie poległ? Chciałem
sobie
> zachować OS/2 głównie z przyczyn sentymentalnych, a poza tym mam tam
> kilka rzeczy, których sportowanie na linuksa zajmie trochę czasu...
> więc myślałem, że będę miał miękkie lądowanie...

Mam podobny problem (w sumie objawy dokladnie te same), z ktorym z braku
czasu bardzo wolno walcze (ale nie zamierzam polec :)). Jako ze OS/2 z
innego dysku (po wylaczeniu wszystkich dodatkowych rzeczy na plycie,
dodatkowych urzadzen i wyjeciu czesci pamieci) wywala sie na os2dasd (cannot
operate etc etc), stwierdzilem ze jest to problem ze sterowikami do
dysku/chipsetu (chociaz moge sie mylic). Korzystasz z dani? Masz nowe
OS2DASD (15-12-2003) ? mozesz tez sprobowac wylaczyc "prefetch read/write"
dla kanalow ide (jesli Twoj bios na to pozwala).

Dodatkowo to co moze pomoc (ze tez dopiero teraz na to wpadlem) to:
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/system/patches/patchldr.zip lub/i
http://www.warpupdates.mynetcologne.de/english/base_convpack.html#loader
(ale to wymaga fix'a 13stego...)

> A - boot managerem jest LILO (obsługa BootManagera byłaby raczej
>niemożliwa w tej sytuacji).

hm.. polecam AirBoot'a, jest nie do pobicia

pozdrawiam