OS na nowym komputerze

Autor: Jan Stożek (conus_at_chello.pl)
Data: Sun 11 Jan 2004 - 01:08:11 MET

Witam,

        właśnie postawiłem sobie nowy sprzęt i mam kłopot z postawieniem na
nim OS-a. Komp ma płytę ASUS-a P4S800 z Celeronem, grafika GeForce
MX440. RAM-u dużo, dysk adekwatny. No i problem: jak używam dyskietek
instalacyjnych zapaczowanych na okoliczność dużych dysków, to
komputer się TRAP-i. Jak używam niezapaczowanych, to nie chce mi
założyć partycji (niestety, wcześniej zdążyłem założyć partycje do
innych systemów). Jak podłączyłem drugi dysk ze starą instalką i
próbowałem je przekopiować na nowy dysk, to występowały objawy
ogólnej niekompatybilności (w zależności od tego, co akurat
nagrzebię):

        * komputer się trapił i musiałem wgrać stare DLL-e (bez obsługi
dużych dysków)
        * generalnie system zatrzymuje się w czasie butowania z rozmaitych
przyczyn (najczęściej na OS2DASD), czasem na innych rzeczach
        * jeżeli uda mi się czasem doprowadzić do startu systemu przez
ALT-F1/F2, to i tak nie startuje PM
        * kiedyś przypadkiem udało mi się doprowadzić do wystartowania PM-a w
trybie VGA, to były problemy z aktualizacją obrazu - nawet po wgraniu
GRADD-u do karty graficznej

        Czy ktoś jeszcze miał tego typu problemy i nie poległ? Chciałem sobie
zachować OS/2 głównie z przyczyn sentymentalnych, a poza tym mam tam
kilka rzeczy, których sportowanie na linuksa zajmie trochę czasu...
więc myślałem, że będę miał miękkie lądowanie...

        A - boot managerem jest LILO (obsługa BootManagera byłaby raczej
niemożliwa w tej sytuacji).

--
Pozdrawiam,
(js).