Re: Trapy i zwisy...

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Wed 07 Jan 2004 - 11:08:36 MET

Lech Wiktor Piotrowski wrote:
> Moze pisze przed wczesnie, bo plyta zastepcza, ktora aktualnie mam podobno jest
> nie do konca sprawna - komus tam na windozie sie wieszala, zwlaszcza przy grach 3d
> ;) No ja nie mam windozy i nie gram w takie gry, ale... wiesza sie, a czesciej daje trapa.

wejdz sobie na strone http://www.memtest86.com/
pobierz tester pamieci, sciagnij, zrob dyskietke, zabootuj z niej i zostaw komputer
na dobe. albo bedzie zwiecha, albo pokaze bledy pamieci. tak naprawde przetestujesz
caly kanal transmisji procek-plyta-pamiec. na tym plyty najczesciej sie wywalaja.
ale jesli przetrwa, to nastepny test to zameczanie dysku na maxa, przetestujesz
kanal transmisji procek-plyta-dyski . a jesli to tez przetrwa bez problemu,
to przyczyny bym szukal w innych urzadzeniach. moze grafika, moze sieciowka,
a moze konflikty przerwan albo zle drivery.

czyli najpierw test ramu, potem test dyskow.

znik.