Re: Neostrada w OS/2

Autor: Leszek KUBRAK (info_at_infokub.com.pl)
Data: Mon 15 Dec 2003 - 21:26:47 MET

On Mon, 15 Dec 2003 21:17:56 +0100 (MET), Miklewicz Marek wrote:

>hmm nie wiem jak jest z modemami ADSL ale drukarki USB sa chyba obslugiwane
>przez OS/2 bo na stronie http://www.teamos2.org.pl/faq znalazlem cos takiego
>
>"5.02 Czy w OS/2 dzialaja drukarki podlaczane przez USB?
>Tak. Zapoznaj sie z ponizsza witryna:
>http://service.software.ibm.com/os2ddpak/html/6218FF37981954BC872568B90069B9B6.html"
>
>wiec jak to jest czy drivery do drukarek zawieraja w sobie obsluge USB, czy
>jednak jest mozliwe zmuszenie OS/2 do wspolpracy z urzadzeniami w tym
>standarcie
>a moze to jeszcze co innego ?

Sterownik drukarki NIE jest uzależniony od sposobu jej fizycznego podłączenia do komputera.
Pakiet standardowych sterowników USB, będących na wyposażeniu OS/2, zapewnia między
innymi obsługę drukarek na poziomie fizycznego połączenia drukarki z komputerem,
W oparciu o tak zestawione połączenie działa sterownik konkretnej drukarki udostępniający
jej funkcjonalność dla systemu.

Standard USB opisuje również protokoły komunikacji z różnymi typami urządzeń.
Dowcip polega na tym, że stos USB dostępny w OS/2 trzyma się dokładnie tych norm.
Natomiast z producentami urządzeń jest różnie. Jedni robią zgodnie ze standardem,
a inni tworzą własne standardy. I wtedy zaczynają się schody.

Leszek KUBRAK
info_at_infokub.com.pl
Gadu-Gadu : 2868932