Re: out of topic: zalety usb

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Mon 24 Nov 2003 - 14:09:10 MET

KGB wrote:

> No czyli w nowym nie potrzeba. Pozatym jak sie kupilo za wile tysiecy to
> i extraobsluga bedzie. To chyba normalne.

tia. produceci takiego sprzetu niechetnie inwestuja w USB. wiec
trzeba kupowac konwertery.

> Wczoraj w MM nie widzialem zadnej. Wszystko na USB.

oj czlowieku w plujki zapatrzony. jak poszukasz to znajdziesz.
a jak poszukasz w laserowkach czy iglowkach, to i lupa niepotrzebna.
poza tym problem jest taki, ze teraz chyba zaden sprzetowy
serwer wydruku nie obsluguje drukarek na USB, a na RS czy Centronics jak
najbardziej.

> Sorry a po co komu siec na USB skoro jest i PCMCIA i PCI? To
> ekstrawagancja jak dla mnie.

jaka ekstrawagancja? PCMCIA to ekstrawagancja jak za byle
karte trzeba dac minimum 300zl. poza tym PCMCIA maja tylko laptopy,
bo desktopy to tylko w wyjatkowych przypadkach. ten standard zreszta
tez jest na wymarciu, ze wzgledu na ..... USB.
a czy ethernet na usb to ekstrawagancja? wcale nie, wobec notorycznego
braku przerwan w pecetach, oraz to, ze technologicznie proces
produkcji "karty" a wlasciwie konwertera usb/ethernet nie jest
drozszy niz produkcja karty ethernet na pci.

kiedys jak nie kazdy laptop mial PCMCIA, to nawet takie SMC
zrobilo konwerter Centronics/Ethernet. teraz czas na USB.

> No ja nic z tej historii nie uzywam. A co do dyskietek to chyba
> rzeczywiscie tylko do Platnika sa potrzebne. Dyskietka to skamielina
> niestety jak na dzisiejsze standardy.

skamielina od dawien dawna, zwlaszcza ze nie bylo alternatywnego
nosnika o sensownej pojemnosci. dopiero teraz, po kilku dobrych
latach istnienia CD-RW, zamiast flopa jest wlasnie taki naped.
ale generalnie, dyskietka nadal jest potrzebna.
szkoda ze przez glupawa polityke marketingowa, standard 2.88
sie nie przyjal. ale moze to i lepiej.

niestety tylko najnowsze systemy sa w stanie sie bootowac z cdroma.

znik.