Re: out of topic: zalety usb

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (lewhoo_at_teamos2.org.pl)
Data: Sat 22 Nov 2003 - 23:06:14 MET

On Fri, 21 Nov 2003 23:45:25 +0100 (MET), KGB wrote:

>Jak stawiacie na transfer to kupcie sobie kamerke na firewire - 800
>MB/sek...

Nie ja dodkonywalem wyliczen, ale z jakiegos powodu satnelo na USB, mimo ze
firewire byl rozwazany. Pwod moze byc dwojaki: USB jest lepiej oprogramowane niz
firewire, firewire moze byc zdecydownie drozszy.

Ogolnie USB znajdziesz teraz prawie wszedzie w kompie, a firewire nie... Zrezta 60 MB
na sekunde przy klatce 2kx2k to juz jest to, co w pelni wystarcza. Transfer jest istotny,
ale nie najwazniejszy.

>A no wlasnie znow cos niestandardowego. Dziwi mnie to, ze nie podlaczono
>jej do jakiegos rownoleglego skoro tak fajnie dzialala. A moze wlasnie
>sterowniki byly jeszcze gorsze niz na USB? ;-D

Znasz transfer na rownoleglym?

A ze "znowu cos niestandardowego" - jeszcze mail czy daw temu pisales, ze nie
wymienialismy nic niestandardowego, nie domowego uzytku ;)

>Tak jak kazde inne, jedne sa dopracowane inne niedopracowane. Dziwne
>jest to ze kamerki usb jakiemozna dzis kupic w 90 % to USB, 9 % to
>firewire a cala reszta interfejsow to 1 %.
>Brzmi to jak spisek nimalze ;-)

I dziwnym jest to, ze zadna z tych kamerek prawie nie musi pracowac w takim trybie jak
nasza... Dlaczego za wszelka cene probujesz przyrownac element z projektu
NAUKOWEGO do zastosowan domowych?

>Za 5 lat to pewnie juz nikt nie bedzie uzywal USB2...

Tia. Tak jak i dyskietek ;)

W tym tygodniu wmienilime swoje k6-2 - stary sprzet, ale nie muzealny... Zyjemy chyba
w innych swiatach.

Lech Wiktor Piotrowski | ICQ#: 50746253 | lewhoo_at_teamos2.org.pl
TeamOS/2 Poland Webmaster - http://www.teamos2.org.pl
Inne systemy maja uzytkownikow, OS/2 ma wyznawcow
UpTimeMessage
Emergency mail: lewhoo_at_fuw.edu.pl; lewhoo_at_dione.ids.pl