Re: Apache

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (lewhoo_at_teamos2.org.pl)
Data: Sat 08 Nov 2003 - 22:37:39 MET

On Sat, 8 Nov 2003 19:14:40 +0100 (MET), KGB wrote:

BArdzo lubie, jak pojawia sie nagle ktos tylko po to, by robic burdel. Nie bez powodu
nie zdarza mi sie zagladac na grupy w stylu "advocacy" - nie lubie czytac maili, w
ktorych choc czesc odpowiedzi stanowi jedynie "hahahah". Niemniej jednak nie moge
nie odpowiedziec, co nie zmieniafaktu, ze dyskusje typu "advocacy" ciagna sie
tygodniami i na pewno urwe to dosc szybko...

>Open Source nie rowna sie Linux to jest jeden,

Zgadza sie. Niestety, linux mimo wsyztsko symbolem opensource jest, a
najgoretszymi oredownikami opensource sa wlasnie linuxiarze.

> po drugie zawieszenie
>Warp 3,4,WSEB jak i innych mozna dokonac nawet przez probe odczytania
>czystej dyskietki. Jezeli chodzi o stabilnosc to Linux bez problemu
>radzi sobie z OS/2 ktorego stabilnosc jest niewiele wieksza od w95.

Nie ma miary stabilnosci. Nie przecze, ze linux jest stabilniejszy, przynajmniej w trybie
graficznym - zreszta, czemu sie tutaj dziwic, przy takiej a nie innej budowie X-Servera.
Niemniej jednak uwazam, ze nie plynne zmienianie rozmiarow okienka itp. na pentium
2.4 GHz to jest zdecydowany blad konstrukcyjny... OS/2 nie jest "niewiele stabilniejszy"
od windy, jest niewiele mniej stabilny od linuxa. Zreszta... linux kuleje pod wzgledem
stabilnosci i wydajnosci tam, gdzie OS/2 nie ma problemow i na odwrot.

>Wiesz... Na OS/2 USB nie zawiesza sie bo jest 5 sterownikow napisanych
>do tego zlacza wiec nie ma co tu porownywac.

Uhm? Te 5 sterownikow obsluguje nie mala ilosc sprzetu, AFAIK. Moge sie mylic, bo
USB jeszcze niz uzywam, ale z tego co wiem, to chodzi wiekszosc rzeczy, ktora nie jest
w jakikolwiek sposob "dziwna", tylko podpada pod generalne kategorie. Sterownika
obslugujacego telefon mojego ojca to i pod linuxa nie znalazlem.

>Moglbys podeprzc jakimis konkretami?

Nie moglbym. Od poczatku pisze, ze to moje negatywne, nabyte dosc dawno, zdanie. I
negatywne opinie slyszalem rowniez dawno - to znaczy przynajmniej 2 lata temu.
Niestety, nie jestem w stanie ich znalezc. A ze od tamtego czasu apache sie poprawil -
ciezko sie dziwic. Windows 95 tez jest znacznie lepsze w wersji XP ;)

>Nie wiem dlaczego dyskusja tu zeszla z Apacza na Linuxa ale jesli
>porownywac tu park aplikacji to na OS/2 dzis nie pisze juz nikt
>programow. Nie mowie tu o jakis prymitywnych narzadkach. Podaj mi choc
>jeden program graficzny jaki istnieje na OS/2 (bez Gimpa bo ten to po
>pierwsze port na XFree86 po drugie opensource),

A tu akurat od czasu do czasu pojawiaja sie jakies dziwne rzeczy - czy to program
obslugujacy w jakis sposb jakies tablety, czy to jakis wektorowy - niedawno
sciagalem... Nie sa to wielkie programy - ale akuraej w tej dziedzinie to OS/2 chyba
zawsze nieco kulal.

>podaj mi choc 1
>bezplatnego twaina obslugujacego jakis skaner (wylaczajac Twoj rolkowy
>sprzed 10 lat lub jakis pracujacy pod win-os/2),

sane, pmsane, tame. Tak, wiem, porty z linuxa. Ale pytam: dlaczego bezplatnego mam
podawac, skoro negatywnie sie wypowiadam o freewarze?

>podaj mi jakis pakiet
>biurowy z prawdziwego zdarzenia liczacy sie na rynku (bez Lotusa bo ten
>ma 0.001 % rynku)...

Nie podam liczby, ale wydaje mi sie, ze jednak nieco wiecej. Nie zmienia to faktu, ze
M$ okupuje zdecydowana wiekszosc rynku, ale jeszcze jakis czas temu, zdaje sie,
lotus byl, dlaeko zanim, ale jednak na IIgim miejscu...

>Powiedz jak ja odtworze pliki .mov, nowe pdf-y itd.
>Wyliczac mozna bez konca.

Acrobata 5 nie ma, ale jest 4. Z movami jest odwieczny problem, zdaje sie dzieki
polityce licencyjnej appla...

>Jak czasami przegladam ta grupe to az sie nie moge nadziwic ze ktos
>jeszcze OS/2 uzywa i mowi do tego ze jest najlepszy na swiecie (vide
>Ninik ostatnio). Nie dzialaja na nim zadne nowe wynalazki typu WiFi
>(tak, tak jakis koles pisze sterowniki do 1 karty), bluetooth, nie mozna
>w zasadzie podlaczyc kamkordera czy zwyklej cyfrowki

Nie mam doswiadczen znow, ale zdaje sie, ze wiekszosc cyfroweczek dosc ladnie sie
czyta na OS/2.

>Nie wspomne tez tu juz nawet o czyms
>takim jak DVD

juz od jakiegos czasu jest. Ten czas to chyba ponad rok.

>czy np. pendrive bo zaczyna wygladac to zenujaco...

Zdaje sie, ze to tez dziala, jako pamiec masowa...

>Rownie humorystycznie brzmi Twoje zapytanie o jezyki dalekowschodnie, to
>chyba zart? Wsplczesne systemy maja zaimplementowane uniocode i w
>wiekszosci z nich sekunde trwa przelaczenie sie na klawiature
>"chinska-tradycyjna". Ale coz. Mozna i tak....

Jak juz ninik powiedzial - nie mam najnowszej wersji.

>OS/2 czy eCS moze w dzisiejszych czasach uzywac tylko ktos z
>przyzwyczajenia. I tylko do scisle okreslonych czynnosci. Owszem moze
>zameczac sie topornoscia WordPro, zrobic jakas prezentacje zgodna z
>samym soba we FreeLancerze (czy jak mu tam), pytanie tylko po co?

W duzej mierze masz racje. Niestety, linux ciagle jeszcze pod tym wzgledem za
bardzo OS/2 nie wyprzedzil. Fajnie, ze jest OpenOffice ktory czyta powerpointa, ale co
z tego, jak najnowsza wersja sie na tym powerpoincie wiesza...

>Ten system to juz historia.

Pod wzgledem wielu rozwiazan, ciagle jeszcze nie.

>Na koniec podaj kilka przykladowych bugow Apacza bo chyba o to chodzilo
>na poczatku tej dyskusji.

Te kwestie omowilem juz wczesniej - z jakiego czasu pochodzi moja opinia. Chcesz z
wtedy bugi? Zaden problem. Chcesz bugi z teraz? Troche wiekszy problem, ale
znajde - wszystko ma bugi i sa listy tych bugow.

Lech Wiktor Piotrowski | ICQ#: 50746253 | lewhoo_at_teamos2.org.pl
TeamOS/2 Poland Webmaster - http://www.teamos2.org.pl
Inne systemy maja uzytkownikow, OS/2 ma wyznawcow
This OS/2 system uptime is 6d 10h 19m 14s 837ms (en).
Emergency mail: lewhoo_at_fuw.edu.pl; lewhoo_at_dione.ids.pl