Re: Apache

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Sat 08 Nov 2003 - 19:46:42 MET

KGB <rafal_at_kgb.costutrzeba-skasowac.pl> nakombinował(a) coś takiego:
> Nie wiem dlaczego dyskusja tu zeszla z Apacza na Linuxa ale jesli
> porownywac tu park aplikacji to na OS/2 dzis nie pisze juz nikt
> programow. Nie mowie tu o jakis prymitywnych narzadkach. Podaj mi choc
> jeden program graficzny jaki istnieje na OS/2 (bez Gimpa bo ten to po
> pierwsze port na XFree86 po drugie opensource),

Graficzny? Embellish hehe ;)

> podaj mi choc 1 bezplatnego twaina obslugujacego jakis skaner (wylaczajac
> Twoj rolkowy sprzed 10 lat lub jakis pracujacy pod win-os/2),

Akurat sterowniki pod skanery wychodzą, może nie wszytskie ale wychodzą.
Ostatnio oprogramowali jakieś skanery pod usb :P

> podaj mi jakis pakiet biurowy z prawdziwego zdarzenia liczacy sie na rynku
> (bez Lotusa bo ten ma 0.001 % rynku)...

Niedługo OpenOffice :P

> Powiedz jak ja odtworze pliki .mov, nowe pdf-y itd.

mov'y da się otwierać WarpVision'em ;)
pdf'y ghostcriptem lub acrobatem (te z którymni sobie gs nie radzi hehe:)

> Wyliczac mozna bez konca.

No jasne ;)

> Jak czasami przegladam ta grupe to az sie nie moge nadziwic ze ktos
> jeszcze OS/2 uzywa i mowi do tego ze jest najlepszy na swiecie (vide
> Ninik ostatnio).

Ja nie mówię że to najlepszy system na świecie. Jest to najlepszy z
systemów dla mnie. To jest różnica, jakoś używam go od lat a co
zainstaluję sobie z ciekawości jakiegoś Linuxa, QNX'a czy coś podobnego to
tylko się zniechęcam. 4

> Nie dzialaja na nim zadne nowe wynalazki typu WiFi
> (tak, tak jakis koles pisze sterowniki do 1 karty),

A zgadnij dlaczego nie działają nowe WiFi? Tylko dlatego, że niestety ta
kwestia jest jeszcze zbyt nowa i brak wszelkiej dokumentacji. Pod linuxem
to również kuleje okropnie i sterowniki działają kierunkowskazowo. Za to
te sterowniki które miały otwartyu kod są oprogramowane również i pod os/2
:P

> bluetooth, nie mozna w zasadzie podlaczyc kamkordera czy zwyklej cyfrowki (o
> kamerkach internetowych nie wspominajac).

Miałem cztery cyfraki, trzy z nich się dało podłączyć o korzystać. To że
miałem z nimi problemy było tylko konsekwencją tego że kupowałem je zaraz
po premierze, przykładowo ixusa v3 kupiłem zanim w Polsce zdążył się
pojawić v2 :P więc na sterowniki przyszło mi czekać.

> Nie wspomne tez tu juz nawet o czyms takim jak DVD

???

> czy np. pendrive bo zaczyna wygladac to zenujaco...

Pendrive jest obsługiwany przecież? I nawet są dwa steroniki z czego jeden
za free.

> Rownie humorystycznie brzmi Twoje zapytanie o jezyki dalekowschodnie, to
> chyba zart? Wsplczesne systemy maja zaimplementowane uniocode i w
> wiekszosci z nich sekunde trwa przelaczenie sie na klawiature
> "chinska-tradycyjna". Ale coz. Mozna i tak....

To wynika pewnie z starszej wersji systemu, u mnie nie widzę problemu :P

> OS/2 czy eCS moze w dzisiejszych czasach uzywac tylko ktos z
> przyzwyczajenia. I tylko do scisle okreslonych czynnosci. Owszem moze
> zameczac sie topornoscia WordPro, zrobic jakas prezentacje zgodna z
> samym soba we FreeLancerze (czy jak mu tam), pytanie tylko po co?

Zawsze sobie można odpalić VPC i worda jak Ci tak okropnie źle. Mi nie
jest jakoś szczególnie źle.

> Na koniec podaj kilka przykladowych bugow Apacza bo chyba o to chodzilo
> na poczatku tej dyskusji.

Chodziło mi o to dlaczego mi to nie działa. Dalej nie wiem i aż pofatyguję
się chyba do autora rekompilacji.

A Tobie na koniec powiem jeszcze jedno. Fajnie że wpadłeś, fajnie że
robisz nam tu tłok, ale jak masz narzekać tylko i wyłącznie jak ten system
jest beznadziejny to sobie idź na jakieś advocacy i tam snuj swoje teorie.
Jest takie powiedzenie, że przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka.
Jak komuś dobrze z danym systemem to niech sobie na nim siedzi. Może jest
nas mało, może mamy czasem problemy dość dziwne z systemem itp. ale jako
społeczność sobie pomagamy wzajemnie, a nie wygryzamy się jak to panowie
od linuxa. Nikt tu się nie kłóci czy os/2 czy eCS, nie ma tu złości i
nienawiści. W waszym świecie tak jest.

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564