Re: Apache

Autor: Jan Gromadzki (oksza_at_bu.uni.wroc.pl)
Data: Thu 06 Nov 2003 - 15:24:37 MET

On Wed, 5 Nov 2003 22:54:27 +0100 (MET)
"Lech Wiktor Piotrowski" <lewhoo_at_teamos2.org.pl> wrote:

> [...]
[...]
> Nie nalezy tego uogolniac, szczegolnie patrzac na produkty microsoftu ;) Ale
> wystarczy niestety spojrzec na wiekszosc popularnych produktow opensource, nie
> majacych swoich freewarowych zrodel - w wiekszosci albo sa nidorobione, albo maja
> kupe dziur. Kwestii samego linuxa nie bede komentowal, natomiast w przypadku reszty

Eeee! Moje wrazenia z uzytkowania softu "open source" sa zupelnie odmienne a linux to w ogole najstabilniejszy ze znanych mi (oprocz FreeBSD, z ktorym mialem krotka przygode) system operacyjny, i o nim rzeczywiscie mozna powiedziec, ze jest stabilny, na dowolnym sprzecie na jakim sie instaluje (a instaluje sie prawie na wszystkim). OS/2 jest owszem fajny - uzywalem go poki moglem - nigdy jednak nie byl tak niezawodny jak linux. O stabilnosci produktow M$ to mozna mowic (pomijajac NT 3.5, ktory mogl byc stabilny) dopiero w przypadku Win XP i moze Win2K (aczkolwiek moje doswiadczenia nie potwierdzaja takiej opinii).

> [...]
> 7.3 do 9.0, zebym znalazl bardzo znaczace bugi w polowie dolaczanego softwaru ktory
> zdarzy mi sie uruchomic...
> Co do innych.. musze otwarcie przyznac, ze w duzej mierze opieram swoja ocene nie
> na osobistych doswiadczeniach, ale informacjach z sieci i od znajomych. Apache jest
[...]
> wzgledem. GCC i gdb... nie spotkalem programisty ktory by na nie nie klal... Reszta... w
> tej chwili mi nie przychodza wieksze programy do glowy, acz na pewno jest jeszcze
> kilka, ale zaledwie kilka z tych bardzo popularnych opensourcowychi sytuacja pewnie

No wiec nie opowiadajmy opowiadajmy bajek o zelaznym wilku. Najlepiej samemu sprawdzic jak sie rzeczy maja a nie opowiadac jakies pierdoly. Apacza nie uzywam, ale zawsze mial dobra opinie, problemy sa z wersja 2, ale to jest wersja rozwojowa zdaje sie. Programy dla linuxa pisza ludzie sami dla siebie i dlatego zawsze cos one robia a przewaznie dzialaja zupelnie znosnie, jak sie komu co nie podoba to zawsze moze sobie sam dopisac brakujaca funkcjonalnosc.

> Jedno moge powiedziec z w pelni wlasnych obserwacji - stosunek czasu tworzenia
> oprogramowania do ilosci bugow dla programow opensource, szczegolnie
> tworzonych "masowo" przez ludzi, jest zdecydowanie wiekszy niz dla programow
> komercyjnych, i to nawet chyba niestety programow M$...

Zuipelnie nie moge sie zgodzic z ta opinia - zasadniczo wszystko co uzywam na linuksie jest OK. Aplikacje okienkowe (dla X-windows) sa z reguly mlode i niewiele z nich przekroczylo numerek wersji 1, co oznacza osiagniecie jakiejs tam zakladanej funkcjonalnosci, ale mimo to dzialaja. Aplikacje konsolowe sa raczej bez zarzutu.
Bugi zdarzaja sie w kazdym sofcie, problemy wynikaja tez z nieumiejetnego uzycia roznych technologii (v. PHP), ale to nie linux i MySQl zablokowaly Internet w Azji pd.-wsch. na poczatku tego roku, tylko produkty jak najbardziej komercyjne i "zamkniete". Mila cecha open source jest to, ze mozna sobie popatrzec i poczytac samemu czego sie uzywa a nie polegac tylko na renomie firmy.

Pozdrowienia

Jan Gromadzki
Wroc?aw