Re: Apache

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (lewhoo_at_teamos2.org.pl)
Data: Wed 05 Nov 2003 - 23:13:37 MET

On Wed, 5 Nov 2003 16:45:08 +0100 (MET), KGB wrote:

>mnogosc
>coraz wiecej ludzi
>zawsze wiecej niz w
>
>Po pierwsze na "apaczu" stoi prawie 60 % swiatowego www (i z tego co
>wiem jest jedym z najbardziej bezpiecznych serwerow), po drugie na
>podstawie czego sadzisz, ze dziur w opensource jest wiecej niz w
>komercyjnym systemie?

Nie nalezy tego uogolniac, szczegolnie patrzac na produkty microsoftu ;) Ale
wystarczy niestety spojrzec na wiekszosc popularnych produktow opensource, nie
majacych swoich freewarowych zrodel - w wiekszosci albo sa nidorobione, albo maja
kupe dziur. Kwestii samego linuxa nie bede komentowal, natomiast w przypadku reszty
zdarzaja sie oczywiscie wyjatki (chyba np. Gimp) ale reszta... wystarczy mi
uruchomienie dowolnego KDE czy Gnome dolaczonych do dystrybucji np. redhata od
7.3 do 9.0, zebym znalazl bardzo znaczace bugi w polowie dolaczanego softwaru ktory
zdarzy mi sie uruchomic...

Co do innych.. musze otwarcie przyznac, ze w duzej mierze opieram swoja ocene nie
na osobistych doswiadczeniach, ale informacjach z sieci i od znajomych. Apache jest
teraz popularny, ale jeszcze jakies 2 lata temu podobno pod wzgledem dziurawosci
wyprzedzal produkty M$. MySQL podobno tez nie jest najszczesliwsze pod tym
wzgledem. GCC i gdb... nie spotkalem programisty ktory by na nie nie klal... Reszta... w
tej chwili mi nie przychodza wieksze programy do glowy, acz na pewno jest jeszcze
kilka, ale zaledwie kilka z tych bardzo popularnych opensourcowychi sytuacja pewnie
w przypadku wiekszosci jest podobna...

Jedno moge powiedziec z w pelni wlasnych obserwacji - stosunek czasu tworzenia
oprogramowania do ilosci bugow dla programow opensource, szczegolnie
tworzonych "masowo" przez ludzi, jest zdecydowanie wiekszy niz dla programow
komercyjnych, i to nawet chyba niestety programow M$...

Lech Wiktor Piotrowski | ICQ#: 50746253 | lewhoo_at_teamos2.org.pl
TeamOS/2 Poland Webmaster - http://www.teamos2.org.pl
Inne systemy maja uzytkownikow, OS/2 ma wyznawcow
This OS/2 system uptime is 3d 10h 55m 16s 484ms (en).
Emergency mail: lewhoo_at_fuw.edu.pl; lewhoo_at_dione.ids.pl