Kilka rad dotyczących literek :)

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Thu 14 Aug 2003 - 23:24:51 MET DST

Witajcie :)

Po długich bojach z partycjami wreszcie upartycjonowałem sobie właściwie
system :) Przy okazji kilka wskazówek i spostrzeżeń..

+ Literka R jest świętą literką eCS :) W configu jest jako Reserved, ale
po kiego to nie wiem... W każdym razie uruchomienie partycji z nią, choćby
była nawet JFS czy HPFS uniemożliwia odpalenie eCS 1.0 z płytek.
Oczywiście jakiekolwiek mieszanie w Startup nie pomaga ;) Po prostu nie
używajcie tej literki

+ Literka S to święta literka CD z eCS 1.0 :) Cokolwiek co może to
podważyć prowadzi do operacji jak powyżej. Natomiast co sprytniejszy
klikneli odpowiednie klawisze na starcie i zauważyli opcje "search for CD"
- owszem, można wystartować wtedy, nawet z tym nieszczęsnym R, ale wtedy
CD dostał literkę C co doprowadziło do nieuruchamialność nic systemowego
(chciałem LVM).

+ Literki P i Q są w porządku - sam na P mam dane i na Q system. Polecam
:) Inne partycje w jakimkolwiek innym miejscu.

Dodatkowe spostrzeżenia przy instalacji:

+ HPFS386 jest miliard razy lepszym od zwykłego. Kto nie skusił się
jeszcze niech nie czeka nawet. Instalacja to tylko zmiana sterownika,
chocdzi o wiele szybciej.

+ JFS jest szybki, fajny, ale już raz stworzyłem sobie potworka - katalog
który zawiera nieskończenie wiele plików. Problemem są dla niego polskie
literki w złej stronie kodowej. Dodam że na HPFS jest indentycznie.
Ogólnie polecam gorąco. Szkoda tylko że nie botowalny :/

+ HPFS mnie ochrzanił, że max. partycja to 64GB. A niech spada na drzewo!
Nie będę Robił dla niego specialnie 4 partycji! Jeden JFS załatwił sprawę.
Co ciekawe JFS pozwala na łączenie dwóch dysków w jedną literkę :)))

+ FAT32 - nie używać tego powyżej 32GB. Działa, widać napęd. Można
obliczać sobie rozmiar katalogów, przeglądać wszystko, ale odczyt/zapis
plików kończy się TRAP'em - dlatego unikać kategorycznie. O wiele
wolniejsze od JFS :)

+ NTFS - testowałem w parze z Win2000 - ogólnie początkowo euforia :) Już
myślałem że pozbędę się Fatów. Ale nie... Okazało się, że ster nie
pokazuje niektórych, plików, gubi nawet całe katalogi. Poza tym pokazuje
często katalogi w dwóch wersjach - z krótką i długą nazwą... no ciekawe..
nazwy z tyldami... odziedziczyło to po facie? Pytanie czy ster czy raczej
system plików ;)

Oczywiście wszyscy to wszystko wiedzą już od dawna, tylko chciałem
przypomnieć :)

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564