Re: naprawianie HPFS

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Wed 09 Jul 2003 - 10:24:39 MET DST

Ninik wrote:

> Ale pojawił się jeden problem, nie przeszkadza, nie uniemożliwia pracy,
> ale denerwuje jak nie wiem co.. Otóż w katalogu programy/internet/ssh/etc
> pojawiło mi się coś ciekawego. Właściwie nie wiem co to bo wejść tam
> bynajmniej się nie da. W katalogu niby coś jest, kiedy wchodzę liczy
> pliki, do tej pory raz miałem cierpliwość poczekania aż dojdzie do
> miliona, potem się zdenerwowałem.

uech. kaszana.
w config.sys masz taka linijke:
IFS=D:\OS2\HPFS.IFS /CACHE:2048 /CRECL:4 /AUTOCHECK:DF

lub cos w tym stylu.
tam gdzie jest AUTOCHECK wstaw znak + bez zadnych spacji
przed dyskiem, ktory uznales za wadliwy i zrestartuj.

po restarcie proponuje bys w shellu tekstowym wlazl do tego
trefnego katalogu, i zrobil zwyklego DIR. przerwij go po wyswietleniu
kilku rzeczy. sprobuj ustalic jakies nazwy plikow i je usun
przez del szablonkasowania .
jesli wiesz jakie pliki byly normalnie w katalogu ssh,
wykopiuj je najpierw stamtad. zrob kopie, nie przenos.

usun kilka plikow i restart. sprawdzaj czy w katalogu glownym
nie pojawiaja sie przypadkiem katalogi i pliki o nazwie FOUND* .
to sa odnalezione smieci.

tak czy siak, czeka cie troche dlubaniny.
znik.

aha. takie rzeczy moga sie dziac jak RAM w kompie sie wyglupia.
wejdz na google, i wpisz haslo memtest86 . jest to program testujacy RAM
na bazie kernela linuxa. sciagnij go sobie, rozpakuj, zrob dyskietke
zgodnie z instrukcja i zabootuj kompa. testowanie rozpocznie sie zaraz
po
odpaleniu. zostaw kompa na noc lub dwa dni, zalezy ile ramu i jak szybki
sprzet. jesli nie wykryje bledow, to naprawiaj dysk. a jak wykryje,
to lepiej zrob cos ze sprzetem. w takich przypadkach niekoniecznie RAM
jest winny.