Re: Zachciało mi się instalować eCS 1.0...

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Thu 06 Feb 2003 - 20:09:58 MET

Ninik wrote:

> Wojciech Gazda <gazda_at_fema.krakow.pl> nakombinował(a) coś takiego:
>
> Oby Ci się udało... Ja u siebie nie miałem problemów... Trzeba by było
> sprawdzić wszystko dokładnie sobie i zobaczyc. Np spróbowałbym powyłączać
> niektóre opcje.. Ja mam tak że np mój dysk maxtor 40GB 7200rpm ATA133 żre
> mi się z maxtor'em 40GB 5400rpm ATA100 - wszystko startuje ale przy
> jakimkolwiek zapisie na ten drugi ładny trap...

Sprawdziłem "wszystko":
- z kablem UDMA (gorzej) i zwykłym (lepiej ale też kaszana),
- downgrade na sterownikau dains506.add do PIO4,
- opcje /!BIOS (a nóż po flashu BOSU na płycie coś nie tak?),
Wszystko na nic. Dodam, że przedłużam żywot komputera PII z BX-owym
chipsetem z okresu "wczesnego UDMA". Na razie ze sterownikiem
pozapłytowym - wszystko gra. Moim zdaniem mimo tego, że sterownik na
płycie chciał PIO4/UDMA2 (33MB/s) to dysk i tak ładował mu szybciej.
Mogło jeszcze być niedopasowanie impedancji kabelka (nowe 80-żyłowe
kable UDMA mają na pewno inną niż stare 40-żyłowe trupy, co przy 100MHz
nie jest bez znaczenia :-)).
BTW, nagrywara i ZIP na sterowniku wbudowanym w płytę chodzą bez
problemu (no ale one to chodzą odpowiednio z PIO4/UDMA2 i PIO0).

[...]

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */