Re: Zachciało misię instalować eCS 1.0...

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Thu 06 Feb 2003 - 19:38:36 MET

Leszek KUBRAK wrote:

> 1. woluminy bootowalne z definicji są typu compatibility.
> 2. nr 4 musi być compatibility, żeby go winda zobaczyła.

Otóż to. Problem polega na tym, że jeśli dysk logiczny (np. nr.4) jest
tworzony przez Windozowy fdisk w trybie "Włącz obsługę dużych dysków",
to poprzedzająca go partycja Ext-DOS ma identyfikator 0x0F (LBA-coś tam)
zamiast 0x0E (Dos Extended). Aby było jasne: wszystkie dyski logiczne
przebywają wewnątrz partycji DOS-Extended/LBA-coś-tam. OS-owy LVM nie
rozpoznaje partycji LBA-coś-tam.

Jeśli utworzy się wszystko za pomocą LVM, to z kolei Windows nie jest w
stanie zobaczyć dużych dysków logicznych - partycja DOS_Extended jest
DOS_Extended więc Windows spodziewa się tam dysków logicznych <2GB
FAT16. Gdyby LVM potrafił nadać partycji nr.4 identifikator 0x0B (FAT32)
wszystko by zagrało. Niestety do tego musiałem użyć fdiska z Linuxa...

> Dlaczego 3 ma być logical a nie primary ?

Ponieważ jakoś nie udało mi się zrobić obydwu partycji primary bootable
(dodać ich do boot managera na raz). Może coś przeoczyłem :-(

PS. Nadal nie wiem które partycje w Twoim rozwiązaniu miałyby być
primary (to znaczy wiem: 1, 2 i 3) ale co z logical disk? Chodzi mi
szczególnie o nr. 4 i 5...