Re: fajny ten nowy xworkplace ;/

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (lewhoo_at_teamos2.org.pl)
Data: Sat 14 Dec 2002 - 12:47:48 MET

On Sat, 14 Dec 2002 12:28:05 +0100 (MET), Marek Wojciechowski wrote:

>Chrzanisz. Żadne to uwindowsienie a jedynie dodatkowa możliwość i
>oczywiście da się wyłączyć (jest to pierwsza rzecz jaką zrobiłem po
>zainstalowaniu 1.0 :)

Da sie, znalazlem... Acz po co od razu to wlaczac?

>Problem w tym, że tego oczekują potencjalni nowi użytkownicy i moim
>zdaniem nie ma problemu jak długo jest to funkcja opcjonalna.

Nowi uzytkownicy OS/2? Watpie, zeby xworkplace byl dla nowych uzytkownikow OS/2
przeznaczony, a nie ma ich wielu - raczej udogodnienie dla starych, a na pewno
zdecydowana wiekszosc uzywajacych XWorkplace to starzy uzytkownicy. Ale jest
opcjonalna, czego na poczatku nie umialem znalezc - w porzadku.

>A co przez to rozumiesz ?
>Już od jakiegoś czasu jest zintegrowany. Brakuje mu może paru
>drobiazgów, ale w zasadzie wszystkie podstawowe elementy już ma.

Prawde mowiac, dziwi mnie, ze tak zachwalana funkcjonalnosc WPS nie jest
przenoszona na XCenter... Otoz, nie ma on wiele wspolnego z WPSem - nie
przeciagniesz z niego obiektu na nic, nie uzyskasz menu zandego obiektu siedzacego
"glebiej" itp... Jak w Warpcenter. ControlCenter z OD byl po prostu zminimalizowanym
WPSem...

>No i słusznie. Pomysł dobry i wszystko jedno skąd pochodzi. Czy to nie
>Ty przypadkiem narzekałeś na brak ObjectNavigatora z OD w XWP ;-) No
>to już masz. No przynajmniej pierwszy krok w tym kierunku. Weź pod
>uwagę, że XWP w zasadzie pisze _jedna_ osoba.

Nie twierdze, ze zly, ale uwazam, ze powinno sie silic na oryginalnosc, nie na kalke...

>Nie jest źle. Kierunek dobry jak długo pozostaje wybór. Niestety
>bardziej rewolucyjne zmiany (jest kilka funkcji z innych systemów,
>które chętnie bym zobaczył w XWP) wymagałyby jeszcze większej
>ingerencji w bebechy WPSa czyli potencjalne jeszcze pogorszenie
>stabilności (przynajmniej przejściowo). Jedna osoba nie podoła pisaniu
>KDE, GNOMa i czego tam jeszcze jednocześnie.

Dla mnie jest zly - ale pewnie tylko dla mnie, skoro idzie w takim kierunku. Skupiaja sie
przede wszystkim na kalkowaniu z windows, a nie dodawaniu nowych pomyslow,
ktorych nie jest malo...

Lech Wiktor Piotrowski | ICQ#: 50746253 | lewhoo_at_teamos2.org.pl
TeamOS/2 Poland Webmaster - http://www.teamos2.org.pl
Inne systemy maja uzytkownikow, OS/2 ma wyznawcow
This OS/2 system uptime is 0d 3h 38m 01s 576ms (en).
Emergency mail: lwpiotr_at_tempac.fuw.edu.pl; lewhoo_at_dione.ids.pl