Re: fajny ten nowy xworkplace ;/

Autor: Marek Wojciechowski (mapson_at_pg.gda.pl)
Data: Sat 14 Dec 2002 - 12:25:19 MET

On Sat, 14 Dec 2002 08:07:57 UTC, (Lech Wiktor Piotrowski) wrote:

> Ale jedno mnie wkurza naprawde - uwindozowianie. Nie rozumiem tego, a jestem
> purysta OS/2... Nie dosc, ze scenter startuje sie na dole, to jeszcze dodali
> "ikonki skrotow" do kazdej ikony cienia i wyglada na to, ze nie da sie tego
> wylaczyc...

Chrzanisz. Żadne to uwindowsienie a jedynie dodatkowa możliwość i
oczywiście da się wyłączyć (jest to pierwsza rzecz jaką zrobiłem po
zainstalowaniu 1.0 :)
Ponieważ z powodu wieszania PMMaila wróciłem do wersji 0.9.20 więc nie
powiem Ci jak. O ile pamiętam była odpowiednia opcja we właściwościach
desktopu.

> Na cholere? OS/2 odroznia cienie, obiekty i pliki kolorem podpisu, wiec po co
> obrzydliwe strzali, brzydsze zreszta niz w windozie?

Problem w tym, że tego oczekują potencjalni nowi użytkownicy i moim
zdaniem nie ma problemu jak długo jest to funkcja opcjonalna.

> Panowie mogliby sie skupic np. na tym, zeby zrobic Xcenter wreszcie
> zintegrowany z WPSem,

A co przez to rozumiesz ?
Już od jakiegoś czasu jest zintegrowany. Brakuje mu może paru
drobiazgów, ale w zasadzie wszystkie podstawowe elementy już ma.

> ale widac nie maja pomyslow i biora pomysly z windozy (w koncu naczelny hit -
> czyli dzielenie folderow - jest pomyslem (moze i dobrym) z windozy...).

No i słusznie. Pomysł dobry i wszystko jedno skąd pochodzi. Czy to nie
Ty przypadkiem narzekałeś na brak ObjectNavigatora z OD w XWP ;-) No
to już masz. No przynajmniej pierwszy krok w tym kierunku. Weź pod
uwagę, że XWP w zasadzie pisze _jedna_ osoba.

> Troche mnie dobija, ze najpopularniejszy ostatnio program OeSowy idzie w takim
> kierunku...

Nie jest źle. Kierunek dobry jak długo pozostaje wybór. Niestety
bardziej rewolucyjne zmiany (jest kilka funkcji z innych systemów,
które chętnie bym zobaczył w XWP) wymagałyby jeszcze większej
ingerencji w bebechy WPSa czyli potencjalne jeszcze pogorszenie
stabilności (przynajmniej przejściowo). Jedna osoba nie podoła pisaniu
KDE, GNOMa i czego tam jeszcze jednocześnie.

Marek

--
To answer by e-mail replace nospam with my initials (mw)