Re: GUI Warpa - po prostu rzygac sie chce!

Autor: Jan Gromadzki (jg_wp_at_poczta.wp.pl)
Data: Mon 26 Aug 2002 - 15:33:02 MET DST

On pon 26. sierpień 2002 14:23, You wrote:
[...]
> otoz to. KDE zaczelo od ideologii OS/2, a z kolejnymi wersjami
> coraz bardziej windowsiacieje. nic dobrego z tego nie wynika.

Co do KDE, to trudno się zgodzić, że coraz bardziej windowacieje, albo, że
kiedyś było bliskie OS-a. KDE staje się chyba coraz lepsze, ale to
środowisko uniksowe bazujące na X-serwerze i pewnie nie jest łatwo
przenieść do niego funkcjonalność WPS-a. Kiedyś już wspominałem o
projekcie GNUstep mającym na celu stworzenie obiektowego GUI na wzór
NextStep (to taki wymyślny system, który kupiła w końcu firma Apple) -
trwa on już dość długo i zdaje się, że ciągle jeszcze nie osiągnął wersji
1. Ubocznym(?) tego produktem jest WindowMaker, popularny window manager
dla unixów. Ciekawą cechą tego projektu jest to wieloplatformowość z
założenia - ma byc nawet wesja na WinNT (dla OS-a nie planowano nic
robić).

[...]
> albo niestety albo na szczescie. powstal projekt free-os. mysle
> ze dobrym rozwiazaniem byloby zaadaptowanie tego projektu
> do potrzeb linuxa, bo o ile mi wiadomo, projekt jest pozbawiony
> oficjalnego kernela.
[...]
Może jeszcze lepszym byłaby kooperacja z wspomnianym wyżej GNUstep? Nie
znam szczegółów technicznych tego naogół mało znanego przedsięwzięcia, ale
próba stworzenia obiektowego GUI powinna być dla użytkowników OS-a
interesująca.

Pozdrowienia

JG