Re: OpenSSH - dziala!

Autor: Bartosz Tomasik (Bart/2) (Bart2_at_teamos2.org.pl)
Data: Wed 31 Jul 2002 - 15:01:41 MET DST

On Tue, 30 Jul 2002 14:53:08 +0200 (MET DST), Ninik wrote:

>Ale jest chyba openSSL, nie dałoby się go jakoś zmusić do pracy z
>pmmailem?

OpenSSL to tylko biblioteka, tak wiec,zeby cos z PMMailem zrobic, zow musisz jakos
to tunelowac.. czyli rownie dobrze, mozesz uzywac ssh

>Próbuje i tak:
>co znaczy:
> - shh skonfigurowane do automatycznej identyfikacji, oraz w path
>??

- path, to znaczy ze bezwgledu w ktorym katalogu bedziesz i wydasz komende ssh, to
sie uruchomi - tkzw. sciezka dostepu
- automatyczna identyfikacja: wlasnie chodzi o to, zebys nie musial za kazdym razem
podawac hasla - nie mialem czasu jeszcze robic tego pod OpenSSH (zapewne dla
protokolu w v1 bedzie tak jak po staremu, ale dla v2 moze byc inaczej), ale dawniej
robilo sie to tak, ze trzeba bylo pliki z kluczami (authorized keys), ktore sobie
wygenerowales skopiowac do katalogu .ssh/ w Twoim katalogu domowym (np u mnie
byloby to /home/bart2/.ssh/)

>CZy muszę najpierw sam uruchomić SSH i zalogować się, czy on sam się tym
>zajmie? Okienko się pojawia, muszoś mu nastukać żeby się połączył, wpisać
>hasło, i potem znika sobie a mi dalej pokazuje się napis Connecting to POP
>server.. po kilku minutach zmienia się na Error 10060 Could not connect :(

jesli masz juz automatyczna identyfikacje, to on sam sie tym zajmuje

>I jeszcze jakby tak można było wysyłać tym też maile przez ssh...?

analogicznie, tylko musisz zrobic drugi komplet *.cmd dla wysylania