Re: ?

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_sunrise.pg.gda.pl)
Data: Wed 03 Apr 2002 - 13:35:54 MET DST

Hej,

No właśnie może ja skorzystam z okazji, i zadam przynajmniej parę
podstawowych pytań, bo że jakiś bardziej formalny kurs dojdzie do
skutku to i tak nie wierzę :-)

Właśnie ostatnio próbuję nauczyć się pisania programów PMowych. Jak na
razie moje umiejętności programowania kończą się na czystym "C".

Narzędzia jakimi dysponuję to emx, VACpp 3.08, DrDialog/DrREXX.
EMX-a (a właściwie GCC) używam od dłuższego czasu, ale tylko do
programów działających wsadowo bez żadnej grafiki. Żeby dać obraz
swoich nikłych umiejętności, to muszę się jeszcze przyznać, że co
prawda, od dawna piszę programy po parę/paręnaście tysięcy lini, ale
dopiero niedawno nauczyłem się robić proste makefile i dzielić
programy w C na moduły. Dotychczas pisałem wszystko jako jeden wielki
plik bo tak mi wystarczało i było wygodnie :-)
Rozumiem, że programu PMowego tak się już napisać nie da.

Pierwsze przymiarki do PMa robię w DrDialog/DrREXX.
Tu mam pierwsze (chyba banalne) pytanie związane z techniką pisania
tego typu programów. Przypuśćmy, że w interfejsie mam "single-line
edit control", "spin button" czy cokolwiek podobnego. Czy wartości
ustalane przez urzytkownika tymi kontrolkami dublować do jakiejś
zmiennej globalnej i w innych miejscach programu czytać je z tej
zmiennej, czy raczej niczego nie dublować, a jedynie, gdy ta wartość
jest potrzebna, odczytywać "value" danej kontrolki. Jaka metoda (i
dlaczego) jest "politycznie poprawna".

Dalsze pytania.

Na ile jest możliwe napisanie aplikacji PMowej w czystym C. W
szczególności czy można to zrobić w VACku bez znajomości C++ ?

Jak działa DIVE? W szczególności mam (dalekosiężne ;-) ) plany
napisania aplikacji podobnej do tej (uwaga linki zapewne będą
"połamane"):
http://www.bernstein-plus-sons.com/cgi-bin/yaya/decomp.cgi/software/Ra
sMol_2.7.1.MSWIN/raswin.exe
Plik z helpem (nie jest konieczny)
http://www.bernstein-plus-sons.com/cgi-bin/yaya/decomp.cgi/software/Ra
sMol_2.7.1/doc/raswin.hlp
Tu można znaleźć przykładowy plik z danymi do pooglądania:
http://www.rcsb.org/pdb/cgi/export.cgi/1GDO.pdb?format=PDB&pdbId=1GDO&
compression=None
(tak przy okazji ta aplikacja działa prawie idealnie pod ODINem. Nie
działa jej okno tekstowe - napisy w kolorze tła (żeby sprawdzić
wystarczy napisać w tym oknie "help"). Może jakiś odinowiec dałby radę
to poprawić, dorobić brakujące API, czy co tam jest źle :-) )

Czy dobrze wyobrażam sobie, że interface mogę zrobić np. W DrREXX (bo
tak najprościej), który może przekazć rozmiar/połorzenie swojego okna
zewnętrznemu programowi w "C", który zrobi całą robotę obliczeniową i
dzięki DIVE będzie mógł bazgrać swoje wyniki bezpośrednio po tym
oknie?
Czy nie będzie to bardziej skomplikowane, niż napisanie całości w C
(VAC)?
Gdzie będzie musiała być robiona obsługa komunikatów od myszy. W
programie rysującym samo okno (interface, REXX) czy w programie
rysującym zawartość tego okna (DIVE, C) ?

Możecie polecić jakieś dobre pliki_INF/strony_www/cokolwiek co warto
poczytać, żeby nauczyć się podstaw powyższego ?

pOSdrawiam,
Marek