Re: ?

Autor: Bartosz Tomasik (Bart/2) (Bart2_at_teamos2.org.pl)
Data: Thu 04 Apr 2002 - 20:34:21 MET DST

On Wed, 3 Apr 2002 13:52:17 +0200 (MET DST), Marek Wojciechowski wrote:

>No w aĀnie mo e ja skorzystam z okazji, i zadam przynajmniej parą
>podstawowych pyta½, bo e jakiĀ bardziej formalny kurs dojdzie do
>skutku to i tak nie wierzą :-)

 no bo w sumie ciezko sprecyzowac co by mialo sie znalezc w takim kursie...
 poki co polecam zagladniecie na strony Wojtka
Gazdy<http://fema.krakow.pl/~gazda> i poszukanie materialow o programowaniu.

>[...]
>Dotychczas pisa em wszystko jako jeden wielki
>plik bo tak mi wystarcza o i by o wygodnie :-)
>Rozumiem, e programu PMowego tak sią ju napisa© nie da.
alez oczywiscie, ze sie da ;) tylko, ze mozna sie pogubic....
 zreszta podstawowy argument do podzialu programu na osobne moduly, to to, ze
zmieniajac jeden znak w pliku, nie muszisz wszystkiego rekompilowac, a tylko
zmieniony plik...

>Pierwsze przymiarki do PMa robią w DrDialog/DrREXX.
>Tu mam pierwsze (chyba banalne) pytanie zwi zane z technik pisania
>[...]
>jest potrzebna, odczytywa© "value" danej kontrolki. Jaka metoda (i
>dlaczego) jest "politycznie poprawna".

Do wyboru do koloru :) Wiekszosc osob nie bawi sie w dublowanie zmiennej i trzyma
wszystko w spinbuttonie, z tym, ze jesli oprocz przyciskow przewijania, umozliwisz
wpisywanie tam danych z palca, musisz dbac o ich poprawnosc..

obecnie chyba tylko tak pisze :)

>Jak dzia a DIVE?

auaa... Dive to zgrubsza taki DirectX...

> W szczeg·lnoĀci mam (dalekosią ne ;-) ) plany
>[...]
>to poprawi©, dorobi© brakuj ce API, czy co tam jest le :-) )

no niestety, na razie nie bede sciagal..

>Czy dobrze wyobra am sobie, e interface mogą zrobi© np. W DrREXX (bo
>tak najproĀciej), kt·ry mo e przekaz© rozmiar/po orzenie swojego okna
>zewnątrznemu programowi w "C", kt·ry zrobi ca robotą obliczeniow i
>dziąki DIVE bądzie m·g bazgra© swoje wyniki bezpoĀrednio po tym
>oknie?
>Czy nie bądzie to bardziej skomplikowane, ni napisanie ca oĀci w C
>(VAC)?
>Gdzie bądzie musia a by© robiona obs uga komunikat·w od myszy. W
>programie rysuj cym samo okno (interface, REXX) czy w programie
>rysuj cym zawartoĀ© tego okna (DIVE, C) ?

ah... nieco to skomplikowane, ja wolalbym napisac wszystko w C, bo z REXXa to noga
jestem, ale co kto woli ;)
teoretycznie jest to do zrobienia, tylko, ze musialbys napisac jakies biblioteki do rexx;a
ktore by relaizowaly okno DIVE (samo wyswietlanie), cala reszta mogla by juz byc w
rexxie...

>Mo ecie poleci© jakieĀ dobre pliki_INF/strony_www/cokolwiek co warto
>poczyta©, eby nauczy© sią podstaw powy szego ?
no wiec wymieniona na poczatku strona Wojtka, pozatym dokumentacja do Toolkit'a
(jest w VAC'u) i www.edm2.com