Re: Newbee in OS/2 :-)

Autor: Leszek KUBRAK (info_at_infokub.com.pl)
Data: Sun 17 Feb 2002 - 09:33:18 MET

On Sun, 17 Feb 2002 04:17:42 +0100 (MET), pluto80 wrote:

>Witam wszystkich uzytkownikow OS/2.
>
>1). na poczatku przyznaje sie ze uzywam winNT,
>a OS'a widzialem tylko raz i to chyba w wersji 2.0 (dobre pare lat temu)
>wiec nie smiejcie sie jak bede zadawal amatorskie pytania - i'am NewBee in
>OS/2 :-)

Witamy w raju.

>2). chcialbym sie dowiedziec kilku rzeczy o tym systemie:
>
>- jak wyglada sprawa stabilnosci? czy OS/2 sie wysypuje tak jak winda?
> czy moze dziala stabilnie tak jak Linux?

Powiem tak : jest poważna szansa, że Linuź lada dzień będzie tak stabilny jak OS/2

>- jakie wymagania sprzetowe ma OS/2?

Zależy co chcesz robić. W przypadku sprzętu nowego do większości
zastosowań będzi on za dobry.

>- czy istnieje dobre oprograowanie na ktorym moglbym postawic server FTP,
> przegladac listy dyskusyjne, no i oczywiscie miec dostep do linuxa przez
>SSH ?

Serwer FTP - polecam "FtpServer (Peter Moylan's FTP daemon)". Darmowy,
bardzo prosty w konfiguracji. Podobnie jak serwer SMTP/POP3 tegoż autora.
Co do grup dyskusyjnych niech wypowiedzą się inni. Ja z reguły listy obsługuję
przez pocztę. SSH jest i tyle.

>- czy nie ma zadnych problemow z multimediami pod OS/2? (divx,mp3,ogg)

Znowu poproszę o odpowiedź bardziej zaawansowanych w tym temacie.
Tutaj generalnie jest jedna odpowiedź, dotycząca chyba wszystkich systemów :
Winda jest nie do pobicia.

>3). czy istnieja jakies freewerowe dystybucje OS/2 (np. cos w stylu
>EDUcational dla studentow)
>a jesli nie, to ile trzeba wylozyc kasy za OS'a ???

Niestety, te czasy się skończyły. Najbliższy sklep z OS/2 jest tutaj
www.mensys.nl. Szukaj haseł OS/2 i eCS (eComStation) czyli następcy OS/2.

>to w zasadzie na poczatek tyle pytan, jak mi cos jeszcze zaswita to bede
>pisac :-)
>z gory thx za odpowiedzi.

Pisz, a my postaramy się zaspokoić twoją ciekawość.

Leszek KUBRAK <info_at_infokub.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-673124
ul.Mogiłki 3A tel.(0-12)650-03-20
30-898 KRAKÓW fax.(0-12)650-03-21