Re: sprzęt

Autor: Piotr Oniszczuk (wolodzia_at_kki.net.pl)
Data: Sat 12 Jan 2002 - 20:16:00 MET

"Witold Luty" <w.luty_at_elwar.pl> wrote:

> muszę wymienić komputer,
>
> wziąłem jakiś z płytą INTELD815, sound
> ale OS/2 v.4 zainstalował się na tym dopiero
> po wyłączeniu tego sound-u i obsługi USB,
> zaś gdy włożyłem dysk ze starej maszyny
> (Quantum 20G), to bios uznał go za niesformatowany.
>
> Oddałem to i teraz mam wybór :
> jakiś Intel D850, Micro-Star dla AMD, albo Asus.
>
> Może ktoś wie, na czym OS/2 będzie działał
> bez zacięć ? Może być konkretny symbol,
> to poszukam.

Mam doświadczenia z SIS735 i AMD760.
Bardzo odradzam SIS'a, zaś polecam AMD 760 (np Abit KG7).

Wiesz - moim zdaniem najlepiej dobrać MoBo na zasadzie: konkretny
NorthBridge z konkretnym SouthBridge.

Tak więc jako NorthBridge polecam AMD760 - jasne, są teraz szybsze
rozwiązania np. VIA266A - ale po moich doświadczeniach z VIA686B -
jeśli tylko się da, omijam płyty z VIA. Od 3 miesięcy pracuję na KG7 i
trapa ring 0 nie miałem, a ring 3 może ze dwa. Ta płyta ma na różnych
sitach b.dobre recenzje co do stabilności - co muszę potwierdzić !!!.
Poprzednio miałem VIA MVP3 - i po zmianie na KG7 już wiem, że jeśli
tylko hardware jest OK - OS/2 jest BARDZO stabilny. Ponadto AMD760 to
AMD, Athlon to też AMD - 760'tkę AMD zrobiło aby pomóc w promocji
samego CPU, więc musieli się starać (wiesz, słaby chipset może dość
mocno nadszarpnąć reputację wszak całkiem niezłego procka...)

Jako SouthBridge - odradzam płyty z VIA686B (znany problem z błędami
na IDE przy busmasteringu). Wprawdzie Danis506 1.10.x (i nowszy)
rozwiązuje ten problem - ale jak widzę tysiące postów o problemach we
wszelkiej maści Widows - to jestem szczęśliwy że świat OS/2 ma
Danielę. Abit KG7 jest niestety na VIA686B.
Mimo to POLECAM Ci tę płytę !

--
cYa, 3.14iotr/2
Dobry programista wiesza się z programem....