Re: Modem ISDN

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Wed 25 Jul 2001 - 17:53:25 MET DST

Artur Alinowski wrote:
> =

> =

> Opierasz sie na b=A0=EAdnych prezes=A0ankach.;-) W=A0a=14nie przejrza=A0=
em sobie
> kilka danych i sprawa wygl=B1da nast=EApuj=B1co. W marcu tego roku prze=
ci=EAtna
> p=A0aca wynosi=A0a co=14 ko=A0o 2100 z=A0 brutto. Z tego na wszelakie p=
odatki
> odchodzi jakie=14 35% czyli na czysto zostaje jakie=14 1350 z=A0 co w d=
olarach
> daje oko=A0o 310 $. Tak wi=EAc wsp=F3=A0czynnik wynosi nie 4,25 a 5,5.
> [...]

Ja tez nie uwzgledniam wszystkich podatkow. W zasadzie to automatycznie
potracane sa nastepujace podatki: socjalny - 7.5%, dochodowy federalny -
15-39% i dochodowy stanowy - 3% (w stanie Illinois). Federalny podateck
dochodowy jest rozny w zaleznosci od poziomu dochodu, i na tym poziomie
podejrzewam ze bedzie ok. 19%. W sumie powinienem odliczyc ok. 30% na
podatki. W tym roku podawano, ze przecietnie w USA pracujemy do polowy
maja na podatki, a dopiero od tego czasu na siebie. Wynikalo by z tego
ze poziom opodatkowania jest w granicach 37%. Do tego dochodza skladki
na wszelakiego rodzaju ubezpieczenia (medyczne, dentystyczne, na zycie,
itd.), ktore nie sa podatkami, bo nie sa obowiazkowe. Oczywiscie mamy
tez podatek od zakupow (odpowiednik VAT-u), ktory jest bardzo rozny, w
zaleznosci od powiatu (tak, tak, jest takie rozdrobnienie) i wynosi
lokanie 7.25-8.75%. Oczywiscie wlasciciele nieruchomosci placa podatek
od nieruchomosci, wlasciciele pojazdow od pojazdow, itd. Do tego
dochodza ubezpieczenia na te rzeczy, czesto obowiazkowe. Wszystko tu
jest opodatkowane; posiadanie telefonu i rozmowy telefoniczne, telewizja
kablowa i dostep do Internetu rowniez.

W zasadzie to jest OT, ale chcialem naswietlic temat zeby komus sie nie
wydawalo, ze wszedzie gdzie sie obejrzysz dolary rosna na drzewach.
Wrecz przeciwnie, dra z ludzi kase ile moga i kto tylko moze. Cale
szczescie ze konkurencja na prywatnym rynku trzyma sie niezle, bo by
wiekszosc ludzi z torbami poszla.

A odpowiedz na Twoje pytanie udzielilem wczesniej. Moze odpowiadalem
innemu autorowi, ale potarzam ze w mojej opinii oplaty za dostep do
Internetu w Polsce sa co najmniej zbojeckie. W ten sposob Polska nigdy
nie doscignie Zachodu.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *