Re: Modem ISDN

Autor: Artur Alinowski (Artur.Alinowski_at_itpp.pl)
Data: Tue 24 Jul 2001 - 09:25:38 MET DST

Rafal Szymczak wrote:

> Miejscowe, tzn. wszystek sprzet (po stronie klienta i firmy
> telefonicznej) jest robiony w przez polskie firmy na wlasnych
> rozwiazaniach technicznych, czy tez przez polskie firmy na licencji
> zachodniej, czy tez moze przez zachodnie firmy w Polsce? Tylko w tym
> pierwszym wypadku nie jest to "sprowadzanie" odrzutow z Zachodu, w
> pozostalych zas jest.

Jak myślę nie chodzi tu o sprzęt a raczej o uwarunkowania
prawno-strukturalne które zostały w spadku po dawnych czasach. Po prostu
u nas jest tak że właścicielem całej infrastruktury telekomunikacyjnej z
kanalizacją kablową włącznie jest TPSA. I jako monopolista wykorzystuje
to do maksimum. Konkurenci dopiero niedawno zaczelli działać i z reguły
muszą budować całą infrastrukturę od początku, począwszy od połączeń
międzycentralowych po dojścia do abonentów. A Tepsa utrudnia im to jak
tylko może. W tej chwili nawet jakby ktoś chciał zaoferować ludziom np
jakiś ADSL to prędzej wybuduje własne łącza miedziane niż Tepsa go
wpuści na swoje.
Brak rzeczywistej konkurencji powoduje że jest jak jest.

Pozdrowienia
Artur

--

FROM: Artur Alinowski