Re: Modem ISDN

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Mon 23 Jul 2001 - 21:38:40 MET DST

Wojciech Gazda wrote:
> =

> Rafal Szymczak napisa=A0(a):

> =

> SDI to jest Tepsiana nazwa HIS-a (Home Internet Solution) Ericssona.
> =

Co to jest HIS w takim ukladzie? U nas takie technologie nie wystepuja,
chyba ze pod inna nazwa.

> Przepustowosc teoretecznie 115kb/s netto (fizyczna predkosc transmisji
> to 160kb/s) a w trakcie rozmowy spada do 70kb/s netto. Praktycznie na
> drucie tyle jest ale rutery Tepsy "cedza" pakiety skutecznie
> spowalniajac caly interes.
> =

Czyli jest to technologia "shared bandwidth", skoro predkosc transmisji
spada przy prowadzeniu rozmowy. U nas jest technologia DSL, ktora uzywa
tego samego drutu, ale osobnego pasma na rozmowy i transmisje
komputerowa. Teoretycznie wiec, prowadzenie rozmowy podczas polaczenia
nie wplywa na szybkosc transmisji. I na dodatek polaczenie jest stale.

> Medium to zwykly drut telefoniczny, calosc jest tak zrobiona, ze bedac
> podlaczonym do internetu mozna jednoczesnie gadac przez zwykly telefon
> analogowy. Na wyjsciu HIS-a (RS232) jest zwykly protokol PPP.
> =

> Tu jak mi sie zdaje ograniczeniem jest czestotliwosc probkowania
> centrali - ale nie jestem do konca pewien. Przy probkowaniu 8kHz (jak u=

> nas) uzyskuje sie strumien danych 64kb/s, ktorym mozna przeniesc
> modulacje modemu zapewniajaca do 56kb/s.
> =

Nie jestem pewien szczegolow, ale na pewno ograniczana jest *moc*
sygnalu wysylanego na linie telefoniczna. Czy na pewno w Polsce mozna
polaczyc sie na 56K, przynajmniej teoretycznie? W Stanach nawet
teoretycznie polaczyc sie nie da szybciej niz 53K, bo sa federalne
ograniczenia na moc sygnalu.

> To tez wynika chyba z jakiejs "tradycji telekomunikacyjnej". E1 przenos=
> 32 rozmowy po 64kb/s kazda. T1 przenosi 24 rozmowy po 64kb/s kaza. Stad=

> wynikaja odpowiednie przepustowosci: 2.048Mb/s i 1.544Mb/s.
> =

> Niestety... Z tym, ze ISDN (It Still Does Nothing ;-)) jest (byl)
> znacznie lepszym rozwiazaniem niz analog SDI i inne takie. Masz dwa
> cyfrowe kanaly po 64kb/s kazdy i jeden kanal kontrolny 15kb/s. Mozna
> bylo cos sensownego w to upchnac.
> =

Podoba mi sie Twoje wytlumaczenie skrotu ISDN. He, he, he.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *