Re: defrag ?

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Thu 19 Jul 2001 - 17:36:40 MET DST

Grzegorz Szyszlo wrote:

> nie powiem ci skad, ale skads to wiem. kiedys tam czytalem jakis
> opis HPFS z materialow ibm. ale bylo to wieki temu.
> zreszta ta informacja jest posrednio potwierdzona.
> na przyklad, jesli plik jest kilka razy z rzedu odczytywany,
> to po downie i podniesieniu systemu okazuje sie ze sie czyta
> szybciej, konkretnie, mniej jarmoli dyskiem.

Moim zdaniem to zaden dowod.

> no wlasnie to "plywanie". okazuje sie ze jak zapisujesz duzy plik
> a dysk jest zfragmentowany, to "wymiata" drobnice w inne wolne miejsce.
> jest to szczegolnie zauwazalne przy zapisywaniu ostatnich wolnych
> kilobajtow na ok. 2GB partycji, na ktorej jest mnostwo drobnicy.
> kasujesz taki plik, i ponownie zapisujesz o takiej samej wielkosci.
> przy tej ponownej probie dysk juz tak nie jarmoli. po skasowaniu
> i przebootowaniu (zeby nie bylo ze cache), efekt ten sam. mniej jarmoli,
> czyli drobnica gdzies "odplynela".

Jesli juz, to CHKDSK moze miec cos wspolnego z defragmenterem, ale ja
upieram sie ze sterownik HPFS nie robi zadnego przesuwania. Wyobraz
sobie jak by to spowalnialo operacje na dysku. Wtedy, to FAT bylby
szybszy niz HPFS.

> owszem, nie ma. tyle ze ten wbudowany algorytm, przynajmniej wedlug
> mojej wiedzy potrafi sam z siebie przesuwac pliki.

Jak powyzej.

> tak na 100% jest w ext2fs i pochodnych :)

> jest to sprzeczne z moimi wiadomosciami i obserwacjami.
> tak ze nie mam zielonego pojecia kto ma racje :)

> gdybym mial pamietac skad wiem to wszystko co mi w glowie siedzi,
> wiedzialbym ponad polowe mniej tego co wlasnie wiem.

Czyli tzw. pat ("remis" w szachach).

*   Rafal Szymczak                        *
*   Discover Financial Services, Inc.     *
*   rafalszymczak_at_discoverfinancial.com   *
*   "Long live OS/2"                      *