Re: defrag ?

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Thu 19 Jul 2001 - 01:30:15 MET DST

Grzegorz Szyszlo wrote:
> =

> Animus wrote:
> =

> =

> nie wiem czy jest cos do HPFS, ale jest zupelnie niepotrzebne.
> dlaczego? HPFS defragmentuje sie samo. wiecej. pliki na HPFS sobie
> "plywaja". jak plik jest malo uzywany, to "odplywa" w dalsze czesci
> partycji, a jak duzo to "przyplywa" w szybciej dostepne miejsca.
> =

Jakie plywanie? Skad masz takie informacje?

O ile dobrze wiem, to katalog w HPFS jest zbudowany na zasadzie
zbalansowanego binarnego drzewa, zeby przyspieszyc wyszukiwanie, ale
alokacje miejsca na dysku sa stale. Algorytm alokacji jest inteligentny
na tyle, ze opiera sie fragmentacji, ale nie ma czegos takiego jak
defragmenter wbudowanego w sterownik HPFS. Jesli plik jest tylko
czytany, to nigdy nigdzie nie "plynie". Zostaje w tym miejscu w ktorym
byl ostatnio zapisany. Jak nie jest w ogole uzywany, totez nigdzie nie
"plynie". Caly czas zajmuje to samo miejsce na dysku. Chyba ze plik jest
zapisywany, wtedy sterownik bedzie staral sie znalezc dla niego miejsce
w jednym kawalku o ile to mozliwe. Algorytm takze proboje znalezc
miejsce z nadwyzka, w razie gdyby plik potrzebowal sie rozrosnac. Wtedy
dopoki to miejsce sie nie wypelni, to plik pozostaje w jednej calosci,
ale gdy miejsca zabraknie, to sterownik proboje znalezc nastepna
jednostke alokacji w poblizu. Natomiast, to co juz jest zapisane na
dysku nie zostaje przepisane w inne miejsce, nawet gdyby miejsca w tym
nowym miejscu bylo na tyle, zeby caly plik zmiescic w jednym kawalku.
Wyjatek jest gdy aplikacja wczyta caly plik do pamieci i zapisuje od
nowa, ale dopisywanie do konca pliku nigdy nie zmienia pozycji tego, co
juz zostalo zapisane, nawet gdyby mialo to spowodowac fragmentacje.

Jezeli wiesz inaczej, to podaj autorytatywne zrodlo Twoich informacji.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *