Re: defrag ?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 18 Jul 2001 - 19:18:16 MET DST

Animus wrote:

> Czy istnieje program defragmentujący dane na partycji hpfs ?
> Potrzebuję zrobić image partycji z os/2, mam na niej 500 MB programów
> (swap zmniejszylem na minimum) a image robione Ghostem Symanteca
> wychodzi 855 MB. Program diskmap z pakietu GTU pokazuje niezle dziury
> pomiedzy danymi.

nie wiem czy jest cos do HPFS, ale jest zupelnie niepotrzebne.
dlaczego? HPFS defragmentuje sie samo. wiecej. pliki na HPFS sobie
"plywaja". jak plik jest malo uzywany, to "odplywa" w dalsze czesci
partycji, a jak duzo to "przyplywa" w szybciej dostepne miejsca.

tobie by sie raczej przydal program do zapchania pustych miejsc
partycji zerami, zeby sie dobrze skompresowalo. ale ..... po co
ci to wszystko?

ja sobie poradzilem archiwizujac wszystko archiwizerem, ktory ma
opcje archiwizacji atrybutow rozszerzonych. konkretnie uzywam
rar for os/2. ale rownie dobrze mozna uzyc jakiegos zipa.
mozna tez uzyc programu backup i tymczasowo zrzucic ten backup
na inna partycje. ale jesli spakowane, zajmuje mniej placu.

ps: przy archiwizacji mialem pewne problemy. Otoz jesli w nazwie
    pliku byly polskie znaki, to z tekstowej sesji os/2 nie moglem
    tego ruszyc. prawdopodobnie problem byl w nieprawidlowej stronie
    kodowej bo zabootowaniu z dyskietek. ale nie chcialo mi sie
    roztrzasac tematu.