Re: fix packi, grafika i problemy

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Wed 18 Jul 2001 - 15:58:41 MET DST

Rafal Szymczak napisał(a):

> [ciach, zeby zadowolic co niektorych bywalcow tej grupy]

> Wlasnie potwierdzajac moje zdanie rownoczesnie przeczysz swojemu, ktore
> przytoczone jest na samym poczatku, a zaczyna sie od "- Archive zawiera
> zawsze oryginalne pliki". Tak wiec nie zawsze mozna powrocic do
> pierwotnej wersji.

Co rozumiesz przez pierwotna wersje? Tu jest chyba sedno
nieporozumienia. Ja rozumie "base level" - oryginaly z pierwszej
instalacji systemu, i podtrzymuje twierdzenie, ze zawsze mozna do niej
powrocic. Ty, przez "oryginalne pliki" rozumiesz pliki z ostatnio
zainstalowanego Fix-a.

Proponuje wiec uscislic terminologie... Przyjmijmy na czas tej dsykusji,
ze "oryginalne pliki" to base-level z pierwotnej instalaacji systemu. To
co bylo przed instalacja ostatniego Fix-a proponuje nazywac "ostatnia
wersja", no a to co jest PO instalacji "aktualna wersja"...

> Wlasnie ze nie. Oto tekst z manuala.
>
> When you COMMIT a product to a FixPak level, FixTool destroys all
> references to your ARCHIVE and/or BACKUP directories. It does NOT,
> however, delete the ARCHIVE directory because other products may be
> pointing to the same directory for their archives. If your system
> is not sharing its ARCHIVE directory with any other systems, you can
> delete the ARCHIVE directory.

Zgadza sie tyle ze to dotyczy ServicePackow ;-)). Tu jest ta subtelna
roznica. FixPackow dotyczy ten fragment:

Commiting a Product with service applied
(...) Commiting the product with FixPak applied frees the thisk space
use by your _backup_ (podkreslenia moje) files. Commiting a product with
a ServicePak applied frees the disk space used by the backup and _also_
removes the reference to the archive.(...)

---
Poniewaz cala dyskusja dotyczy FIxPakow a nie ServicePakow (ktore sa
"mniejszymi fixami") wiec chyba jednak mam racje...

>   The COMMIT process allows you to free up disk space used by the
> ARCHIVE
>   directory, but it also removes the ability to restore the product to
>   initial archive level.
Tak to dotyczy ServicePackow. Jednak FixPakow dotyczy to:
(...) After a product is commited, you cannot restore the product to
earlier fix level. (...)
A to dotyczy ServicePackow:
(...) When you commit a product wirh a _ServicePak_ appled, you cannot
restore the product to an erlier fix level or to the archive level.
(...)
> [...]
> bedziesz mogl wrocic do wesji bez fixpakow, lub poprzedniej wersji, a
> jedynie do wersji z fixpakiem, przy ktorym zrobiles COMMIT.
> ARCHIVE bedzie nadal zawierac oryginalne pliki, ale juz ich nie bedziesz
> mogl uzyc za pomoca CSF, a jedynie manualnie. W dodatku pliki
> podmieniane przez nastepny fixpak po zrobieniu COMMIT znajda sie w
> archiwum, niezalenie czy te pliki juz istnieja w archiwum, czy nie. Tak
> wiec oryginalne pliki moga byc podmienione na nowsze, wiec juz nie beda
> pierwotne. A te pierwotne pliki, ktore sie uchowaly w archiwum i tak nie
Mysle, ze cytaty ktore przytoczylem powyzej powinny zwrocic Twoja uwage
na rozroznienie pomiedzy FixPakami a ServicePakami.
Dodatkowo w "Restoring a product to its Base level" (nie chce mi sie juz
tego przepisywac...) akapit trzeci pisze o umieszczniu w archwum plikow
ktore "were not been serviced proviously (the product files that are
still at the base level.)". I dalej: "In this way, CSF saves a copy of
your base-level product that you can restore even after you have
multiple service packages." (z tym ze dotyczy to FixPakow - tu jest
zmyla, bo tekst sugruje ServicePaki).
No a "Restoring a Product to a Previous Fix Level" juz naprawde nie chce
mi sie przpisywac. Pisze tam o tym, do czego jest backup, ze mozna z
niego wycofac tylko ostatni Fix, no i ze po skasowaniu backupu nie
bedzie to juz mozliwe.

> Tak, ale po zrobieniu COMMIT mozesz sie wycofac tylko do wersji przy
> ktorej zrobiles COMMIT, a nie do zadnej poprzedniej. Jesli nie zrobiles
> COMMIT, to mozesz sie wycofac do podstawowej wersji.

> Zaraz, zaraz. Powyzsze jest Twoim tekstem, nie moim. Ponizej odpowiadasz
> sobie.

> Czytalem to wielokrotnie, a na dodatek mam dosc duze doswiadczenie
> praktyczne w instalacji i manipulacji fixpakami.

> Mysle ze Twoj sarkazm nie oznacza, ze bierzesz mnie za idiote.
Towoja odpowiedz sugeruje niestety, ze ich jednak nie rozrozniasz...
Przykro mi...
--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */