Re: fix packi, grafika i problemy

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Wed 18 Jul 2001 - 19:45:50 MET DST

Wojciech Gazda wrote:

> Co rozumiesz przez pierwotna wersje? Tu jest chyba sedno
> nieporozumienia. Ja rozumie "base level" - oryginaly z pierwszej
> instalacji systemu, i podtrzymuje twierdzenie, ze zawsze mozna do niej
> powrocic. Ty, przez "oryginalne pliki" rozumiesz pliki z ostatnio
> zainstalowanego Fix-a.

Alez nie. Oryginalna albo pierwotna wersja to dla mnie wersja bez
zadnych fixow.

> Proponuje wiec uscislic terminologie... Przyjmijmy na czas tej dsykusji,
> ze "oryginalne pliki" to base-level z pierwotnej instalaacji systemu. To
> co bylo przed instalacja ostatniego Fix-a proponuje nazywac "ostatnia
> wersja", no a to co jest PO instalacji "aktualna wersja"...

Tak, tylko ja raczej uzywam terminu "poprzednia wersja" niz "ostatnia
wersja", gdyz ten ostatni jest bardziej dwuznaczny.

> Zgadza sie tyle ze to dotyczy ServicePackow ;-)). Tu jest ta subtelna
> roznica.

Wydaje mi sie ze Twoj problem wynika z uzywania starej, nieaktualnej juz
terminologii. IBM od wielu lat nie uzywa okreslenia ServicePak, tylko
FixPak na *WSZELKIE* fixy. Dla mnie ServicePak to wylacznie fixy dla
produktow firmy Micro$oft. W przypadku IBM instnieja *TYLKO* FixPaki.
Instrukcja do CSF, ktora posiadasz jest zapewne bardzo stara. Moja
pochodzi z maja 1995 roku (README.INF). Rzeczywiscie, w tej starej
instrukcji istnieje rozroznienie pomiedzy ServicePak a FixPak. Niestety,
jak zapewne zauwazyles (i zacytowales ponizej) niezbyt scisle trzymaja
sie tam tego rozroznienia. Ja opieram sie na READ.ME, ktore jest
dolaczane do kazdej wersji CSF i jest stale uaktualniane. Moje READ.ME
pochodzi z lipca 2000 roku i jest praktycznie pelna instrukcja.
Niestety, nie ma tam ani razu wspomnianego slowa ServicePak, natomiast
FixPak wystepuje nagminnie. Cytaty, ktore przytaczam pochodza wlasnie z
tego pliku.

> [...]
> removes the reference to the archive.(...)
> ---
> Poniewaz cala dyskusja dotyczy FIxPakow a nie ServicePakow (ktore sa
> "mniejszymi fixami") wiec chyba jednak mam racje...

> Tak to dotyczy ServicePackow. Jednak FixPakow dotyczy to:
>
> (...) After a product is commited, you cannot restore the product to
> earlier fix level. (...)
>
> A to dotyczy ServicePackow:
>
> (...) When you commit a product wirh a _ServicePak_ appled, you cannot
> restore the product to an erlier fix level or to the archive level.

Wlasnie. Czyli NIE mozna powrocic do pierwotnej wersji (archive level).

> Mysle, ze cytaty ktore przytoczylem powyzej powinny zwrocic Twoja uwage
> na rozroznienie pomiedzy FixPakami a ServicePakami.
>
> Dodatkowo w "Restoring a product to its Base level" (nie chce mi sie juz
> tego przepisywac...) akapit trzeci pisze o umieszczniu w archwum plikow
> ktore "were not been serviced proviously (the product files that are
> still at the base level.)". I dalej: "In this way, CSF saves a copy of
> your base-level product that you can restore even after you have
> multiple service packages." (z tym ze dotyczy to FixPakow - tu jest
> zmyla, bo tekst sugruje ServicePaki).

To co napisalem powyzej - brak scislego rozroznienia. Chyba dlatego, ze
nawet wewnatrz IBM powodowala ta dwoistosc niezle zamieszanie,
zrezygnowali z nazwy ServicePak na rzecz FixPak.

> No a "Restoring a Product to a Previous Fix Level" juz naprawde nie chce
> mi sie przpisywac. Pisze tam o tym, do czego jest backup, ze mozna z
> niego wycofac tylko ostatni Fix, no i ze po skasowaniu backupu nie
> bedzie to juz mozliwe.

Nie musisz przepisywac. Wystarczy zrobic kopie do schowka (Ctrl+Ins) i
wkleic. Ten cytat pochodzi rzeczywiscie z tej starej instrukcji
(README.INF) z rozdzialu "Restoring a Product to a Previous Level":

 CSF enables you to restore a product in either of two ways:

    o You can remove all service applied to the product since it was
installed or ***_last committed_*** (moje podkreslenie), which restores
the product to its base level. (Committing a Product with Service
Applied
       explains what it means to "commit" a product.)
    o You can remove the most recent service package applied to the
product, which restores the product to its previous fix level.

Jesli zrobisz COMMIT, to tworzysz nowy "base level". Wtedy "base level"
nie oznacza wersji pierwotnej, a nowa wersje przy ktorej zrobiles
COMMIT. Powtarzam jeszcze raz: po zrobieniu COMMIT nie mozna wycofac
*NICZEGO*, ani FixPaka, ani ServicePaka (uzywajac nieaktualnej
terminologii). COMMIT jest to amen na obecnym poziomie. Amen. Amen.
Amen.

> Towoja odpowiedz sugeruje niestety, ze ich jednak nie rozrozniasz...

Rozrozniam, choc moja definicja ServicePak jest nieco rozna od Twojej
(podana powyzej).

> Przykro mi...

Czemu? Pomimo mojej pozornej ignorancji (w Twojej opinii), w mojej pracy
jestem wysoko cenionym ekspertem od spraw zwiazanych z OS/2, a co za tym
idzie odpowiednio wynagradzanym. Czego jak czego, ale wspolczucia to mi
nie potrzeba.

*   Rafal Szymczak                        *
*   Discover Financial Services, Inc.     *
*   rafalszymczak_at_discoverfinancial.com   *
*   "Long live OS/2"                      *