Re: fix packi, grafika i problemy

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Tue 17 Jul 2001 - 19:35:05 MET DST

Wojciech Gazda wrote:
> =

> Rafal Szymczak napisa=A0(a):
> >
> > Wojciech Gazda wrote:

[ciach, zeby zadowolic co niektorych bywalcow tej grupy]

> Wlasnie - czytaj powyzej ;-))
> =

> Wlasnie - czytaj ponizej ;-))
> =

Wlasnie potwierdzajac moje zdanie rownoczesnie przeczysz swojemu, ktore
przytoczone jest na samym poczatku, a zaczyna sie od "- Archive zawiera
zawsze oryginalne pliki". Tak wiec nie zawsze mozna powrocic do
pierwotnej wersji.

Po
> Nie, Archive bedzie nadal zawierac pierwotne pliki systemowe,
> uzupelnione o te, ktore rusza kolejny, wlasnie instalowany Fix-pak, a
> ktore nie byly ruszane przez zaden z poprzednich (po prostu oryginalne
> pliki... "base level"). Backup, ktory sie przy okazji instalowania Fix-=
> (przynajmniej drugiego) utowrzy, bedzie zawieral pliki umozliwiajace
> cofniecie tego fixpaka do wersji z przed jego instalacji, niezaleznie o=
> tego czy poprzedni fix byl commitowany czy nie. Przeczytaj manual do
> CSF-a :->

Wlasnie ze nie. Oto tekst z manuala.

  When you COMMIT a product to a FixPak level, FixTool destroys all
  references to your ARCHIVE and/or BACKUP directories. It does NOT,
  however, delete the ARCHIVE directory because other products may be
  pointing to the same directory for their archives. If your system
  is not sharing its ARCHIVE directory with any other systems, you can
  delete the ARCHIVE directory.

  The COMMIT process allows you to free up disk space used by the
ARCHIVE
  directory, but it also removes the ability to restore the product to
  initial archive level.

Powtarzam wiec jeszcze raz. Jesli zrobiles COMMIT, to za pomoca CSF nie
bedziesz mogl wrocic do wesji bez fixpakow, lub poprzedniej wersji, a
jedynie do wersji z fixpakiem, przy ktorym zrobiles COMMIT.
ARCHIVE bedzie nadal zawierac oryginalne pliki, ale juz ich nie bedziesz
mogl uzyc za pomoca CSF, a jedynie manualnie. W dodatku pliki
podmieniane przez nastepny fixpak po zrobieniu COMMIT znajda sie w
archiwum, niezalenie czy te pliki juz istnieja w archiwum, czy nie. Tak
wiec oryginalne pliki moga byc podmienione na nowsze, wiec juz nie beda
pierwotne. A te pierwotne pliki, ktore sie uchowaly w archiwum i tak nie
beda widoczne dla CSF.

> =

> Jesli niz zrobiles commit na wlasnie zainstlowanym Fix-ie, to mozes sie=

> wycofac do wersji z przed jego instalacji, niezaleznie od tego, czy
> poprzednio robiles commit czy nie.

Tak, ale po zrobieniu COMMIT mozesz sie wycofac tylko do wersji przy
ktorej zrobiles COMMIT, a nie do zadnej poprzedniej. Jesli nie zrobiles
COMMIT, to mozesz sie wycofac do podstawowej wersji.

> =

> =

Zaraz, zaraz. Powyzsze jest Twoim tekstem, nie moim. Ponizej odpowiadasz
sobie.

> Powtazam raz jeszcze: "Korzystajac z Backupu zawsze mozna odinstalowac
> tylko ostatni fix." Rzecz jasna jesli sie wczesniej nie zrobilo commit
> usuwajac ten backup...
> =

> Proponuje jednak glebsza lekture manuala:
> "Restoring a Product to Its Base Level" - wyjasnia sprawe Archive,
> "Restoring a Product to a Previous Fix Level" - wyjasnia Backupy,
> "Commiting a Product with Service Applied" - sprawe usuwania Backupow.

Czytalem to wielokrotnie, a na dodatek mam dosc duze doswiadczenie
praktyczne w instalacji i manipulacji fixpakami.

> Przy czym nalezy tu _wyraznie_ odrozniac Fix-Paki od Service Packow (ma=
> nadzieje ze rozmawiamy o Fix-Pakach ;-))
> =

Mysle ze Twoj sarkazm nie oznacza, ze bierzesz mnie za idiote.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *