Re: Os2 i ram

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Tue 03 Jul 2001 - 21:28:42 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski napisał(a):

> duze

> (tak
> istnieje

> nie ma standardu, ze tak sie pisze takie pliki, tak programy itp. PRzyklad: BitchX

Od programow jest atrybut x - executable, po ktorym mozna tez
wyszukiwac. I zwykle programy sa w /usr/bin lub /usr/local/bin, jesli
nie bezposrednio to zazwyczaj podlinkowane. Ponadto w zyciu nie
widzialem jeszcze zadnego PrOgRaMu, wszystko jest malymi literami. Tu
akurat jest porzadek.

Z reszta czy *.exe, *.cmd, *.bat, *.com jest logiczne!!? Nie, to jakis
upiorny wyjatek! Przyjeto, daaaawno temu, ze program rozpoznaje sie po
nazwie pliku, grrr...

Wiekszosc aplikacji stosuje z reszta standardowe nazwy z rozszerzeniami
identyfikujacymi typ plikow (np. FrameMaker *.fm, *.book), przy pisaniu
oprogramowania standardy tez sa ustanowione (*.c, *.o, *.out, *.h,
*.cpp, itd.), skrytpy tez trzymaja sie standardow (*.sh, *.pl, *.pm, lub
bez rozszerzenia, patrz uwaga n.t. programow), DLL-ki UNIX-owe tyz
(*.so), konfiguracyjne *.conf, archiwa *.Z, *.tar, *.gz i tak dalej i
tak dalej... Przyklady mozna mnozyc.

I w OS/2 znajdzie sie ktos kto zrobi balagan, nazwie cos nie tak jak
nalezy itp.

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */