Re: 1 szybki procesor czy 2 wolniejsze?

Autor: Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_asua.org.pl)
Data: Sat 23 Jun 2001 - 09:01:34 MET DST

On Fri, 22 Jun 2001 23:12:35 +0200 (MET DST), Jakub Gołąb wrote:

>Na czym OS/2 bŕdzie adnej dzia a : Athlon 850 czy 2x PII 400?
>Kto ma jakie doÂwiadczenia?
>Du o u ywam GIMP'a - czy 2 procesory co mu dadz ?

Mam dwa Celerony 433. Gdybym miał teraz wybierać poczekałbym chwilkę na płytę
dwuprocesorową dla Athlona i kupiłbym 2x 1,2Mhz.
Natomiast odpowiadając na pytanie:
Należy się zastanowić, czy potrzebujesz komputera tylko dla OS/2 czy używasz też
wingrozy. Jeśli priorytetowym systemem jest OS/2 to polecam kupić 2xPII. Jeśli
używasz OeSa często prawie na 100% procesora to okaże się, że używasz go tylko na
50% :) To jest właśnie najważniejszy argument za dwuprocesorową płytą. Pierwszy
procesor obsługuje (zawsze) kernela i sterowniki. (nie możesz go wyłączyć). A drugi
jest przydzielany przez system automatycznie w momencie większego zużycia
pierwszego procesora. Wygląda to bardzo śmiesznie na Warp Centerze ;-))
System jest dużo inteligentniejszy od W2K, można na dwóch prcesorach równolegle
liczyć dane, np dwa procesy seti. W W2K musisz przydzielać procesory które mają być
używane przez proces, kernel OeSa robi to automatycznie.

Co do GIMP'a. GIMP będzie chodził z prędkością taką jak dawniej, lecz system będzie
miał dużo więcej czasu procesora dla innych procesów... Przy szybszym procku GIMP
może chodzić szybciej, ale czy system będzie wydajniejszy? Moim zdaniem mniej niż
przy 2 procesorach.

Teraz należy się zastanowić, czy kupować "złom", czy nie jest to inwestycja
krótkoterminowa. PII to już na rynku procesor od którego się odchodzi. Athlon to nowy
procesor - szybsza szyna, lepszy kontroler IDE itd. Ale Athlona 850 też nie jest to
topowy model...
Dalej należy się zastanowić, czy chcemy wzrostu szybkości czy wydajności?
Jeśli szybkości 1 szybki procek, jeśli wydajności dwa wolniejsze.

Szczerze mówiąc podałem Ci argumenty za i przeciw. Wybór należy do Ciebie :-)

---
*Przemek/2* - dobrawka_at_asua.org.pl - ICQ: 18642806
Asua Programmers http://www.asua.org.pl
TeamOS/2pl http://www.teamos2.org.pl
This OS/2 system uptime is 0d 13h 29m 54s 226ms (en).